ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

ملت‌های اسلامی برای حفظ منافعشان به دولت‌ها فشار وارد کنند 

ملت‌های اسلامی برای حفظ منافعشان به دولت‌ها فشار وارد کنند 

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران تاکید کرد که ملت‌ها باید برای تأمین منافع خودشان به حاکمان خود فشار وارد کنند و آنها را مجبور کنند ضد جنایت‌های صهیونیست وارد عمل شوند.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل - - وداد زاده بغلانی: ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مهر تاکید کرد که تمامی جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین انجام می‌دهد، از جمله در زمینه موشک‌باران مساجد و کلیساها و بیمارستان‌ها و منازل شهروندان و کشتار کودکان و زنان و نسل‌کشی و تخریب فراگیر در نوار غزه جنایت‌های جنگی است و به منزله نقض تمامی منشورهای بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی در خصوص سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این موضوع با موافقت دولت‌های بزرگ و به ویژه آمریکا و جنبش صهیونیسم در دنیا اتفاق می‌افتد و ما می‌بینیم که مدعی جهانی در زمینه دادگاه‌های جنایی بین‌المللی چگونه از پاسخگویی طفره می‌رود و با وجود اینکه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه عضویت ندارد، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و همبستگی خود با رژیم صهیونیستی در نتیجه حوادث ۷ اکتبر را بیان می‌کند.

ابو شریف ادامه داد که این، ماهیت موسسات بین‌المللی است؛ اما سوالی که اینجا در خصوص تمامی این موسسات جهانی و کارمندان آن و به ویژه موسسات مربوط به حفاظت از حقوق بشر در دنیا نظیر دادگاه لاهه و سازمان ملل متحد و دیگر موسسات حقوق بشری مطرح است، این است که چرا اینقدر سکوت کرده‌اند؟ چون تمامی آنها کارمند رژیم صهیونیستی هستند و از طرف آمریکا مورد فشار قرار می‌گیرند، آنها تنها در خصوص مسائلی وارد عمل می‌شوند که در راستای منافع آمریکا و جنبش صهیونیسم باشد.

وی به ائتلاف بین‌المللی که آمریکا برای مقابله با جریان انصارالله یمن به دنبال تشکیل آن است، نیز اشاره و تاکید کرد که توجه و اشتیاق خاصی نسبت به این ائتلاف به ویژه از سوی کشورهای عربی صورت نگرفت، چرا که این کشورها از خودشان و منافع خودشان می‌ترسند و تلاش می‌کنند در این زمینه وارد عمل نشوند. البته به نظر من رد سیاست‌های آمریکا و پذیرش گسترده اقدامات انصارالله یمن و فعالیت‌هایی که دولت مردمی یمن در خصوص فلسطین انجام داد، باعث شکست این حرکت می‌شود و حتی ممکن است برای آمریکا نتایجی معکوس داشته باشد. اقدامی که انصارالله انجام می‌دهد، تنها برای اعمال فشار جهت وارد کردن غذا و نیازمندی‌های اساسی مردم به نوار غزه است.

این مقام جنبش جهاد اسلامی در خصوص نقش دولت‌های اسلامی در حمایت از ملت فلسطین گفت که این نقش بسیار بزرگ است، اما متاسفانه آنها تاکنون نتوانسته‌اند حتی یک بطری آب بدون اجازه‌ی آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه کنند و به همین علت آنها مقصر هستند. این کشورها می‌توانستند قدرت بزرگ و اهرم فشار گسترده‌ای برای تغییر این نظم بین الملل که ما و منافع و ملت‌ها و آینده ما را به بازی گرفته است، ایجاد کنند.

ابوشریف ادامه داد که جنگ کنونی ضعف و خفت دولت‌های عربی و سوء استفاده آنها از شرایط کنونی را نشان داد، لذا می‌توان گفت اوضاع کشورهای عربی و اسلامی همچنان در بدترین شرایط خود قرار دارد و جنگ غزه این موضوع را آشکار کرد. البته همچنان ملت‌ها این فرصت را در اختیار دارند که به حاکمان خود فشار وارد کنند و آنها را مجبور کنند در راستای منافع ملت‌ها و منافع خودشان ضد جنایت‌های انجام شده علیه فلسطینیان وارد عمل شوند.

کد خبر 5980036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha