۹ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷

معاون نخست وزیر آذربایجان عنوان کرد؛ 

افزایش ۴۶ درصدی تبادل کالا بین ایران و آذربایجان

افزایش ۴۶ درصدی تبادل کالا بین ایران و آذربایجان

آستارا - معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی تبادل کالا بین ایران و آذربایجان گفت: نیازمند احداث پل و راه‌ های جدید برای توسعه ارتباط ایران و آذربایجان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین مصطفی یف بعد از ظهر شنبه در آیین بهره برداری از روگذر موقت پایانه مرزی آستارا اظهار کرد: گسترش روابط دو کشور ایران و آذربایجان بسیار ارزشمند است و باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کریدور شمال به جنوب برای دو کشور ایران و آذربایجان افزود: کریدور شمال به جنوب برای کشورهای منطقه در ابعاد مختلف بسیار حیاتی و نقش آفرین است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت خط ترانزیتی آستارا _ آستارا اضافه کرد: پروژه روگذر موقت پایانه مرزی آستارا یکی از پروژه‌های مهم کریدور شمال به جنوب است.

مصطفی یف با بیان اینکه پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا در حوزه ترانزیتی بسیار اهمیت دارد، گفت: پل قدیمی آستارا جوابگوی نیازهای ترانزیتی و تردد خودروها را نداشت و منجر به ترافیک کامیون‌ها در محور شده بود که با بهره برداری از این پروژه بخشی از مشکلات ترافیکی رفع می‌شود.

وی از افزایش ۴۶ درصدی تبادل کالا بین دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و افزود: انتقال کالا بین این دو کشور ۴۵ درصد افزایش یافته است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ترانزیتی بین این کشور و ایران بیان کرد: نیازمند احداث پل و راه‌های جدید برای توسعه ارتباط ایران و آذربایجان هستیم.

مصطفی یف با اشاره به اهمیت احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا بیان کرد: احداث این پل برای رشد ترانزیت و تبادل اقتصادی ایران و آذربایجان مؤثر است و موجب توسعه مندی کشورها می‌شود.

کد خبر 5980532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha