۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶

معاون سازمان راهداری:

بخش خصوصی برای ایجاد پایانه بار در البرز وارد میدان شود

بخش خصوصی برای ایجاد پایانه بار در البرز وارد میدان شود

کرج- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت پایانه بار در استان البرز وارد میدان شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا شهرکی صبح پنج شنبه در جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد بخش حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تشکل‌های صنفی بخش کالا و مسافر استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر در صنعت حمل و نقل کشور حدود ۸۰۰ هزار شغل مستقیم ایجاد شده است، گفت: با توجه به تنوع خدمات این بخش قاعدتاً مسائل و مشکلات نیز به تبع گستردگی فعالیت زیاد است.

وی افزود: لذا نیاز است با کسانی که در خط اجرا و پیش برنده اصلی امور این حوزه هستند نشست‌هایی برای تبادل نظر داشته باشیم تا روند تصمیم‌سازی مناسب و بهینه برای رفع مشکلات و توسعه این بخش تسهیل شود. این جلسات فضایی را ایجاد می‌کند تا مسیر گفت وگوی ما به عنوان متولیان دولت که سیاستگذاری و نظارت بر صنعت حمل و نقل را بر عهده داریم با تولیدکنندگان هموار و حقوق آنها به درستی احقاق شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به فعالیت تشکل‌های صنفی کالا و مسافر در استان البرز توضیح داد: مدیران این تشکل‌ها همگی به دنبال پیگیری حقوق زیرمجموعه خود و رفع مشکلات هستند و تشکیل مستمر این جلسات در استان‌های مختلف موجب می‌شود که آنها فرصت بیشتری برای گفت وگو داشته باشند.

شهرکی در ادامه تصریح کرد: با توجه به تغییر فضای حمل و نقل به ویژه در حوزه فناوری و اطلاعات، شرکت‌های دانش‌بنیان وارد میدان شده‌اند و با ارائه خدمات به نوعی برای پیشبرد اهداف این بخش ایفای نقش می‌کنند تا مشکلات را برطرف و بهره‌وری در بخش حمل و نقل را ارتقا دهند.

وی عنوان کرد: شرایط ایجاب می‌کند که هم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم و هم از تجربیات فعالان این بخش استفاده کنیم تا در سطح ملی و تصمیم سازی‌های کلان این حوزه موفق‌تر عمل کنیم. بر اساس قانون سهم بهینه، سازمان برای سرمایه‌گذاری در احداث پایانه‌ها منع شده است و این فضا باید در چارچوب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دنبال شود.

شهرکی بیان کرد: در این استان باید ساخت تیرپارک‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها برای پایانه‌های عمومی دنبال و شرایطی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت این اماکن در استان البرز وارد میدان شوند که برای تحقق این هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

کد خبر 5985177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha