۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸

مدیرکل ثبت احوال اردبیل:

مرگ و میر مردان ۷ درصد بیشتر از زنان است

مرگ و میر مردان ۷ درصد بیشتر از زنان است

اردبیل- مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میزان مرگ و میر مردان در استان اردبیل هفت درصد بیشتر از زنان است.

وحید خلوصی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جمعیت استان اردبیل در حال حاضر به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۲۱ نفر رسیده که این میزان جمعیت با توجه به افزایش زاد و ولد، روند رو به جلویی را نشان می‌دهد.

وی میزان ولادت ۹ ماهه امسال را در استان اردبیل ۱۱ هزار و ۱۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۳ درصد متولدین پسر و ۴۷ درصد دختر هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نرخ عمومی ولادت را در استان ۱۱.۷ در هزار اعلام کرد و افزود: این نرخ عمومی در کشور بالای ۱۲.۹ در هزار است.

خلوصی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۷۷۵ اردبیلی فوت کردند که ۵۶ درصد آنها را مردان و ۴۳ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: مرگ و میر مردان در استان اردبیل هفت درصد بیشتر از زنان است و این خود آمار تأمل برانگیزی است.

خلوصی به نرخ عمومی فوت در کشور و استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: نرخ عمومی فوت در کشور ۵.۱ در هزار است در حالی که این نرخ عمومی فوت در استان اردبیل ۵.۷ در هزار است.

وی آمار مزدوجان استان را در ۹ ماهه امسال ۶ هزار و ۹۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: نرخ عمومی ازدواج در کشور ۶.۳ در هزار است که این رقم در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری و حدود ۷.۵ در هزار است.

خلوصی به آمار طلاق ۹ ماهه امسال نیزاشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۶۲۰ زوج در استان اردبیل از هم طلاق گرفتند که نرخ عمومی تلاش در کشور ۲.۵ و در استان اردبیل ۲.۸ در هزار اعلام شده است.

وی به تغییر نام مراجعان اشاره کرد و ادامه داد: تغییر نام بر اساس فراوانی، معنا و آوای اسامی انجام می‌شود و ما در کمتر از سه روز تغییر نام را در استان انجام می‌دهیم.

خلوصی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از اهالی استان انتظار داریم تا از انتخاب اسامی خارجی پرهیز کرده و نسبت به نامگذاری مناسب و متناسب با شخصیت افراد در آینده اسامی مناسبی را برای فرزندانشان برگزینند.

وی به فراوانی نام‌های اردبیلی‌ها در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: بیشترین فراوانی نام پسر برای نوزادان امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، محمدطاها، علی‌اصغر و امیرعباس بوده و در بین دختران نیز بیشترین فراوانی متعلق به زهرا، فاطمه، یسنا، رها و نازنین زهرا است.

خلوصی تصریح کرد: از طریق سامانه سهیم همه افراد جامعه می‌توانند از میراث سببی و نسبی خود مطلع شده و اطلاعاتی را در این زمینه دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان کرد: ثبت احوال تلاش می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان خدمات مناسب و کیفی را ارائه کند و راه‌اندازی پایگاه جمعیتی آنلاین کشور به ارائه این خدمات کمک کرده است.

کد خبر 5985496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha