۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳

حمید یاری در نشست خبری:

قرعه کشی لیگ برتر گل به خودی بود/ با فوتبالی‌ها مذاکره کردیم

قرعه کشی لیگ برتر گل به خودی بود/ با فوتبالی‌ها مذاکره کردیم

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی با بیان این که برگزاری لیگ از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: لیگ برتر آیینه و ویترین فدراسیون کشتی است که تلاش می کنیم آن را در بهترین کیفیت برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید یاری رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در نشست خبری امروز در محل این فدراسیون گفت: سازمان لیگ با توجه به ماهیت فعالیت و اهداف، شرایط اجرای مسابقات لیگ را در رده‌های سنی برعهده داشته ولی امسال چون هم‌سویی با سایر مسابقات فدراسیون داشتیم، مدیریت این هم بر عهده سازمان بود که مشکلاتی داشتیم.

لیگ ویترین فدراسیون کشتی است

وی گفت: لیگ برتر آیینه و ویترین ماست و امسال توانستیم در ۴ رده سنی ۲ رشته، لیگ برگزار کنیم و تعامل خوبی با استان‌ها داشتیم و حدود ۳۰ استان درگیر لیگ بوده‌اند. اهمیت استان‌ها به لیگ نشان می‌دهد این مسئله در رشد و ارتقای کشتی بی‌تاثیر نیست. مازندران، خوزستان، تهران، خراسان، البرز، اصفهان و لرستان بیش‌ترین فراوانی تیمی را در لیگ ایران داشتند.

تفاوت با سال گذشته

وی گفت: لیگ می‌تواند باعث شکوفایی استانی کشتی شود. ۱۳۲ تیم و ۳۹۲۴ رقابت در لیگ‌ حضور داشتند که ۱۱۷ میلیارد تومان چرخش مالی لیگ بوده و نسبت به سال گذشته بی‌سابقه بود. روز گذشته هم نشست هم‌اندیشی با تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی برگزار کردیم که نقطه‌نظرات را شنیدیم. یکی از نقاط ضعف گذشته، نگاه متفاوت متولی فدراسیون به لیگ بوده؛ هر بار آزمون و خطایی شده است.

برای لیگ متفاوت تلاش می کنیم

یاری عنوان کرد: از سال ۱۳۸۰ که لیگ برتر شروع شد، در اجرای آن شرایط گوناگونی داشتیم. ان‌شالله به سمتی برویم که این مشکلات کم‌تر بشود و لیگ در خور کشتی در کنار رویدادهای ملی و بین‌المللی داشته باشیم که فدراسیون و سازمان لیگ در این راستا هم‌دل هستند.

غرض ورزی ها را جواب نمی دهم

یاری خاطرنشان کرد: من نقد منصفانه را می‌پذیرم و غرض‌ورزی‌ها را جواب نمی‌دهم. سلسله‌مراتب مدیریتی را طی کرده‌ام و نگاهم به کشتی، مثبت و عاشقانه است. در بحث داوری و رسانه‌ای ما مشکلاتی داریم که باید برطرف کنیم. شاید اسپانسرها جایی باشد که با مشاوره غلط از داخل کشتی، راه‌شان را گم می‌کنند. ان‌شالله باید این سمت و سو را به خوبی رعایت کنیم. روی موضوعات اخلاقی هم به صورت جدی در حال کار و رسیدگی در کمیته انضباطی هستیم که منش پهلوانی فقط اسمش نباشد و در عمل اجرایی‌اش کنیم.

باید شرایط را تغییر بدهیم

وی گفت: هنوز می‌گویند کمیته‌ایم و سازمان نشدیم ما در چارت آن ایرادهایی داریم و باید با یک سری افراد تاثیرگذار در هیات‌رییسه و برندهای موثر، این موضوع را تغییر بدهیم. شرایط اسپانسری را مهیا کرده‌ایم تا مشخص کنیم دوستان اسپانسر، دنبال چه هستند و چه اهدافی در پیش خواهند داشت.

با باشگاه های فوتبال مذاکره کردیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا با باشگاه‌های فوتبالی برای حضور در لیگ برتر کشتی مذاکره کرده است، عنوان کرد: با باشگاه‌های پرطرفدار لیگ فوتبال برای تیم‌داری در کشتی مذاکره کردیم، هزینه باشگاه‌داری با تیم‌داری متفاوت است و با باشگاه‌های پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال که در استان‌های کشتی‌خیز هستند، برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی و لیگ‌های پایه کشتی مذاکراتی کرده‌ایم.

سلامت کشتی گیران فدا نشود

یاری در مورد حذف قانون کاهش وزن در لیگ برتر گفت: قطعا قانون کاهش وزن را برای سال آینده برمی‌داریم اما تیم‌ها نباید سلامت کشتی‌گیر را فدای نتیجه کنند. در سال آینده زمان‌های وزن کشی به گونه‌ای انجام می‌شود که مشکل کاهش وزن نداشته باشیم.

مشکل ثبت قراردادها در سازمان لیگ

رییس سازمان لیگ در مورد بدهی باشگاه‌ها به کشتی‌گیران اظهارداشت : برخی دوستان در باشگاه ها پیشنهاد دادند سقف قراردادها را مشخص کنیم، خیلی از باشگاه‌های قرارداد رسمی را در سازمان لیگ ثبت نکردند. اگر شفافیت در قراردادها باشد می‌توان پیگیری کرد. تاکنون کشتی‌گیری به ما مراجعه نکرده که باشگاه‌ها پولی به آنها نداده است. قرارداد یک میلیونی و 10 میلیونی در سازمان لیگ ثبت می‌شود که قابلیت پیگیری ندارد.

یاری در واکنش به سوالی درباره ثبت قراردادهای پایین و احتمال فرار مالیاتی گفت: باشگاه‌های ما هنوز ماهیت باشگاه ندارند. در فوتبال گروه‌های بازرسی هستند و رسیدگی می‌شود. اما در کشتی تیم هستند. تیم‌های دانشگاه آزاد و نظامی قراردادهای شفاف دارند.

آرای انضباطی دست ما نیست

وی در مورد جنجال‌هایی که در لیگ به وجود آمد و رای کمیته انضباطی گفت: ‌کمیته انضباطی تشکیل شده اما آرای آنها دست ما نیست و ما نمی‌توانیم مستقیم ورود کنیم و فقط ارجاع می‌دهیم. فکر می‌کنم تا چند هفته دیگر این آرا صادر خواهد شد.

واکنش به جانبداری از تیم ها

یاری درمورد سوالی درخصوص جانبداری از یک تیم در لیگ برتر گفت: من تا شب قبلش با هوتن بودم! روز مسابقه با بانک شهر! برای خوشامد کسی حرف نمی زنم. مرزن آباد و ستارگان گفتند بابت موضوع کشتی گیران متضرر شدند. خستگی به تنم ماند با پیامی که از هوتن دریافت کردم. من ۲۱ سال است شرکت دارم و از سال ۹٠ مشتری بانک شهرم. حق اعتباری خوبی هم دارم. ۱۴٠٠ اخرین تسهیلاتی بوده که گرفتم، خدا شاهد است که چه کاری انجام دادیم و حرف هایی که مطرح کردند. دو سال است که فینال های مهیج داریم و ۵-۵ تمام می شود. هر سال هم باید مهیج تر شود. سرپرست هوتن خودش هم گفت که از کشتی سر درنمی آورد!

نمی توانیم مانع مربیان شویم

وی در مورد شائبه‌های حضور مربیان تیم‌ ملی در لیگ برتر گفت: مربیان تیم های ملی حقوق چندانی نمی‌گیرند، بنابراین نمی‌توانیم مانع آنها شویم که در لیگ شرکت نکنند. الان دیگر مدیر فنی تیم‌های ملی نداریم و سرمربی تیم ملی هم که در لیگ نیست ولی در سال قبل، باید بگویم مربیان تیم‌های ملی کشتی را اگر محدود کنیم، دیگر کسی نمی‌ماند و البته این مربیان حقوق خاصی هم در تیم ملی نمی‌گیرند. البته که آیین‌نامه را اصلاح می‌کنیم.

تکلیف تیم های لیگ برتر را مشخص می کنیم

رییس سازمان لیگ در مورد تعداد حضور تیم‌ها در لیگ برتر کشتی گفت: تلاش می‌کنیم تیم‌های لیگ برتر را تا آخر سال مشخص کنیم. بعضی تیم‌ها در لیگ یک بیشتر از لیگ برتر هزینه کرده بودند که این به خاطر کدهای اشتباهی بود که از خانواده کشتی به آنها داده شد در صورتی که باید می‌آمدند در لیگ برتر که حداقل دیده شوند. ما به دنبال این هستیم که ۸ تا ۱۰ تیم به لیگ برتر بیاوریم و مابقی در لیگ یک باشند.

قرعه کشی لیگ برتر گل به خودی بود

وی در مورد انتقادها به نحو قرعه‌کشی در لیگ برتر گفت: من می خواستم عدالت رعایت شود و خودم هم از این موضوع ناراحتم و فکر می‌کنم در بحث قرعه‌کشی گل به خودی زدم. من سر کشتی با کسی معامله نمی‌کنم. در مورد این موضوع به هیات خراسان جنوبی اعتماد کردم که بعد از انصراف در لیگ، فهمیدم همه این‌ها بازی بود. در نهایت قرعه کشی انجام شد و من قبول دارم که یک گروه کار سخت‌تری داشتند. این نقطه ضعف ما بود و آن را می‌پذیریم. اما اگر سامانه راه‌اندازی شود قطعا این حواشی کم‌تر خواهد شد.

کشتی چیزی به من اضافه نکرده است

رییس سازمان لیگ کشتی همچنین درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه شما در کشتی نبودید، گفت: کسی که بگوید خانواده یاری در کشتی نبوده قطعا چیزی از کشتی نمی داند. کشتی چیزی به من اضافه نکرده و فقط برای عشقم به کشتی کار کردم. من از ۴ سالگی کنار تشک کشتی بوده ام و برگه داوری جمع می کردم. سعی کردم به رسالتم عمل کنم.برگزاری لیگ باید در چارچوب اخلاق باشد. باید در فینال لیگ کشتی آزاد طوری عمل می کردیم که درگیری ها ایجاد نشود. قطعا تمام تلاش ما این است که حواشی در لیگ کمتر شود.  

خانواده کشتی مظلوم است 

یاری تاکید کرد: من کار را خیلی مفت و با هزینه کم درآوردم. خانواده کشتی مظلوم است. لیگ کشتی ظرفیت زیادی دارد اما خودمان کوچکش کرده ایم. مخاطبان کشتی کم نیستند اما ببینید مبلغ تبلیغات در لیگ کشتی نسبت به برخی رشته ها خیلی کم است چون از اول کم دیده شده است. به دبیر گفتم سر کشتی با هیچکس تعارف ندارم و با کسی هم‌ به والله معامله نمی کنم حتی با خود شما. دنبال این نیستم خودم را بولد کنم اما آمدم تا زحمات همکارانم را بگویم.

کد خبر 5989951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha