سخنگوی وزارت خارجه چین:

اتهام تلاش پکن برای جاسوسی از کشورهای غربی، فریبکاری است

اتهام تلاش پکن برای جاسوسی از کشورهای غربی، فریبکاری است

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد که موضع‌گیری مقامات آمریکایی درباره تلاش پکن برای جاسوسی از کشورهای غربی، دورویی و فریبکاری آن‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد که موضع گیری مقامات آمریکایی درباره تلاش کشورش برای جاسوسی از کشورهای غربی و طرح ادعاهایی درباره بازداشت نفوذی‌ های پکن، دورویی و فریبکاری غرب را نشان می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص ادامه داد که واشنگتن نه تنها این دروغ‌ ها را اشاعه می‌ دهد، بلکه آشکارا می‌ گوید که قصد دارد فعالیت‌ های اطلاعاتی گسترده‌ ای را علیه پکن انجام دهد.

«مائو نینگ» در ادامه اضافه کرد: اطلاع دقیقی از موضوع ندارم؛ ولی ما می دانیم که مقام‌ های ارشد اطلاعات آمریکا آشکارا تاکید کرده‌ اند که پیشرفت‌ هایی در شناسایی شبکه جاسوسان آمریکایی در چین داشته اند!

گفتنی است که وزارت دادگستری آمریکا پیشتر ادعا کرده بود که یک خدمه نیروی دریایی این کشور به نام «ژائو ون‌ هنگ» (Zhao Wenheng) را به اتهام انتقال اطلاعات محرمانه به دستگاه‌ های جاسوسی چین به ۲۷ ماه حبس محکوم کرده است؛ ادعایی با واکنش تند پکن همراه شد.

کد خبر 5990159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha