۱۹ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار شد؛

لزوم آمادگی در برابر تهدیدات زیستی شیمیایی و سایبری دشمنان ایران

لزوم آمادگی در برابر تهدیدات زیستی شیمیایی و سایبری دشمنان ایران

شیراز - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امروزه دشمن سلطه‌گر با تمام ابزارهای نوین جنگ ترکیبی در حال حمله‌های سایبری، زیستی و شیمیایی به ایران اسلامی است که این مساله آمادگی ما را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید حسینی شامگاه سه‌شنبه در پایان اولین روز از همایش ملی تخصصی «پدافند غیرعامل در نظام سلامت» که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور، مدیران و رؤسای مراکز درمانی و بیمارستان‌های کلان منطقه پنج کشور و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، بوشهر، یاسوج و هرمزگان برگزار شد بیان کرد: وجود خوی سلطه در برخی قدرت‌های دنیا ضرورت آمادگی ما را گوشزد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس، رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب و به لطف دین اسلام که دین حق‌طلبی و مبارزه با استکبار و نظام سلطه است امروز و پس از گذشت چند دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کشورمان در شرایطی قرار گرفته که دشمن خود را در حالت پدافندی مطلق می‌بیند.

سید وحید حسینی افزود: استفاده از تمام شیوه‌های جنگ علیه ایران اسلامی که با نام جنگ هیبریدی شناخته می‌شود تمام آن چیزی است که امروز دشمن در برابر ما به کار گرفته و آمادگی ما را به خصوص در برابر حمله‌های سایبری، شیمیایی و میکروبی و حتی زیستی می‌طلبد.

حسینی با بیان اینکه مراکز علمی و دانشگاهی ما در این آوردگاه وظیفه دارند به انتشار مطالب علمی و توجه به پژوهش در حوزه پدافند غیرعامل اقدام کنند افزود: مراکز دانشگاهی حوزه سلامت وظیفه سنگین‌تری را برعهده دارند.

وی بیان کرد: اکنون ماهیت استکباری دشمن بر مردم مشخص شده و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند با وحدت و اقتدار در این خصوص همت کنند و توسعه اهداف پدافند غیرعامل در تمام بخش‌های مردمی و دولتی و دانشگاهی به خصوص علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس نیز با بیان اینکه مقابله با شیوه‌های پیچیده دشمن در آسیب رسانی به کشور مستلزم ارائه راهکارها دقیق و حساب شده است گفت: امروزه دشمن به مدد رشد علمی و فناوری به شیوه‌های جدید دست زده که آمادگی متقابل ما و استفاده از ظرفیت نخبگان کشوری، دانش مدیران و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را در خصوص پدافند غیرعامل و مصون سازی کشور می‌طلبد.

محمد جباریان استفاده دشمن از ابزارهایی چون ترور و ابزار رسانه، ایجاد تفرقه و اختلاف قومی مذهبی در کشور و ناامن جلوه دادن جامعه یا خدشه وارد کردن به امنیت را از جمله تاکتیک‌های دشمن در جنگ نرم دانست.

مهدی فرجی کوجردی کارشناس مسؤول هماهنگی و دبیر کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر سخنران این مراسم بود که به ارائه مقاله‌ای در این خصوص پرداخت.

این همایش ملی به مدت دو روز در سالن سعدی مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سخنرانی مقامات مختلف کشوری و استانی در حال برگزاری است.

کد خبر 5990259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha