۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان خبر داد؛

همدان رتبه نخست کشور در شناسایی پیش‌دیابت

همدان رتبه نخست کشور در شناسایی پیش‌دیابت

همدان-رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کسب رتبه نخست استات در شناسایی پیش‌دیابت طی اجرای پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدمهدی مجذوبی در آئین تکریم و معارفه معاون درمان دانشگاه اظهار کرد: از دو سال پیش دانشگاه بر سیاست توسعه متوازن متمرکز شده است و خوشبختانه از نظر وزارت بهداشت هم در زمره دانشگاه‌های پیشرو در حوزه توسعه متوازن قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در توسعه فضای فیزیکی و آموزشی از محل تهاتر، احداث ساختمان جدید دانشکده بهداشت با ۸ هزار متر مربع آغاز شده است.

مجذوبی افزود: تصویب تأسیس چهار پژوهشکده و راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت از دیگر اقدامات شاخص توسعه‌ای در دانشگاه است که در دو سال گذشته رقم خورد.

وی تصریح کرد: در رتبه کیفی در زمره چهار دانشگاه برتر حوزه تحقیقات هستیم و از سوی وزارت مورد تقدیر قرار گرفته‌ایم، همچنین از ۸۰۰ تخت خوابگاهی از ۲۸۰۰ تختی که در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد به دانشگاه علوم پزشکی همدان اختصاص یافته است.

مجذوبی در ادامه گفت: از اقدامات شاخص و برجسته حوزه بهداشت، اجرای طرح پزشک خانواده بود که بعد از کبودراهنگ با همان ظرفیت موجود، در کل استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای غربالگری در پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت، افزود: طی اجرای پویش در شاخص‌های کیفی و صداقت و دقت در سنجش، رتبه یک تا چهار کشور را کسب کردیم و از منظر تشخیص پیش‌دیابت رتبه نخست کشور را به دست آورده‌ایم.

کد خبر 5990772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha