۲۰ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان:

منطقه کاشان‌ و مردم آن توسط امام محمد باقر(ع) تکریم شده است

منطقه کاشان‌ و مردم آن توسط امام محمد باقر(ع) تکریم شده است

کاشان - نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان گفت: منطقه کاشان‌ و مردم آن توسط امام محمد باقر(ع) تکریم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در حاشیه مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه کاشان به گونه‌ای است که افتخارات زیادی را در طول تاریخ آفریده است.

وی با اشاره به اینکه مردم این منطقه در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند، ابراز داشت: شهرستان کاشان بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهید را تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان با اشاره به اینکه در حال حاضر مادر چهار شهید هنوز در قید حیات است، گفت: در منطقه کاشان ۱۰ خانواده دارای سه شهید و ۱۱۶ خانواده دارای دو شهید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین سفیر ولایت توسط حضرت امام باقر (ع) به منطقه کاشان اعزام شد، گفت: پس از درخواست‌های مردم منطقه کاشان آن حضرت فرزند بلافصل خود حضرت علی بن باقر (ع) را برای ارشاد و راهنمایی مردم فرستادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب کاشان را یک شهر مکرم معرفی کرده است، افزود: منطقه کاشان و مردم آن توسط امام محمد باقر (ع) تکریم شده است چراکه ایشان فرزند خود را برای ارشاد مردم به این منطقه فرستاد.

وی با اشاره به برخی از پیچ‌های تاریخی خاطرنشان کرد: در اوج اختلاف بین بنی عباس و بنی امیه مردم کاشان راه را گم نکردند و با درخواست از امام محمد باقر (ع) خواستار یک رهبر و راهنما برای خود شدند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) را می‌توان به عنوان سفیر دو امام حتی معرفی کرد، افزود: آن حضرت باعث خیر و برکت برای مردم منطقه کاشان و تمام ایران است.

کد خبر 5991403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha