۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان:

نقش بانوان و رسانه در هیات های مذهبی مغفول واقع شده است

نقش بانوان و رسانه در هیات های مذهبی مغفول واقع شده است

زنجان-مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در هیات های مذهبی طی سال های اخیر نقش بانوان و رسانه مغفول واقع شده است که باید این ظرفیت عظیم بدرستی غنی سازی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید احمدی در افتتاحیه دوره معرفت و مهارت افزایی هیأت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه هیأت به صورت خاص یکی از مردمی‌ترین مجموعه هااست، اظهار کرد: هیأت ظرفیت عظیم تمدنی را در بستر تعالیم شیعه از حرکت سید الشهدا تا کنون داشته است و از تمام سنین تا پیر غلامان ذیل یک پرچم جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد مکان پایه است و هیئت از جمع چند نفری تا هیئت‌های عظیم چند هزار نفری است که در سطح کشور و استان شاهد هستیم که یکی نمونه بارز آن اربعین است بوده که یک ظرفیت میلیونی است که ذیل حرکت عظیم سید الشهدا تعریف می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در هیئت‌ها قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده ای وجود دارد، بیان کرد: در بحث راهبرد کلان مردمی سازی و رسانه، تربیت و بانوان که بسیار مهم است هیئت می‌تواند جریان سازی داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه در هیأت مذهبی طی سال‌ها نقش بانوان و رسانه مغفول واقع شده است، اظهار کرد: از لحاظ حضور و جایگاه بانوان در هیأت پرداخته نشده است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات یکدیگر یک خروجی خوب داشته باشیم‌.

وی با بیان اینکه در هیأت مذهبی به قشر نوجوانان در رده‌های آخر هیئت توجه می‌شود، افزود: ولی در حال حاضر در سطح کشور هیئت‌های نوجوانان به خوبی درخشیده‌اند و تمامی مدیریت هیئت به عهده نوجوانان است که باید از این ظرفیت عظیم بدرستی غنی سازی شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه بی تعارف در هیأت رسانه نداریم و خیلی دیر متوجه این خلأ در سطح کشور شده ایم، افزود: اگر رسانه‌ها بتواند بدون محدودیت‌هایی روایت‌های عظیم هیئت را داشته باشد بسیار مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم و ویژگی بارز این دوره بحث رسانه است، افزود: رسانه هیئت اگر درست و به موقع باشد می‌توان یک جریان منظمی را در سطح کشور ایجاد کنیم.

کد خبر 5991866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha