۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹

پنجره واحد خدمات سازمان بنادر راه‌اندازی شد

پنجره واحد خدمات سازمان بنادر راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی پنجره واحد خدمات سازمان بنادر در ارتباط با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و درگاه صدور مجوزها، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر صفایی، در ارتباط تصویری با نشست مدیران «فاوا» بنادر کشور به میزبانی بندر چابهار، گفت: تمهیداتی اندیشیده شد تا در طول برنامه‌های هوشمند سازی دولت، خدمات سازمان بنادر و دریانوردی به مردم نیز به‌صورت هوشمند و بدون نیاز به حضور آنها و ارائه مدارک و مستندات (به‌جز در موارد خاص) ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مشتریان و ذی‌نفعان و همچنین تداوم کسب و کار بندری و دریایی با استفاده از نیروهای متخصص داخلی کشور، از اولویت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر (فاوا) قلمداد می‌شود.

وی با بیان امنیت داده‌ها و اطلاعات بسیار پراهمیت و حیاتی است، اظهار کرد: برای این منظور، لازم است بستر لازم و قدرتمندی در ستاد و بنادر تابعه فراهم شود.

صفایی همچنین یکپارچه سازی و حذف پراکندگی سامانه‌های نرم‌افزاری، جلوگیری از صرف هزینه‌های موازی در بنادر از طریق ارائه طرح‌های متمرکز و یکپارچه، بهینه سازی فرایندهای ذیل خدمات سازمان با رویکرد هوشمندسازی، تسهیل کسب و کار با استفاده از راهکارهای فناوری‌های اطلاعات و برآورده سازی الزامات فرادستی را از اهم اولویت‌ها و انتظارات از دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: توسعه ساختار فاوا، ساماندهی و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر مواردی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

کد خبر 5993293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha