۲۵ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان:

هیچ‌کدام از سدهای لرستان منبع تأمین آب شرب نیستند

هیچ‌کدام از سدهای لرستان منبع تأمین آب شرب نیستند

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در حال حاضر از هیچ یک از سدهای فعال موجود در استان برای آب شرب استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر منابع تأمین آب شرب در لرستان چشمه‌ها، سراب و چاه‌ها هستند و از هیچ‌کدام از سدهای موجود در استان برای تأمین آب شرب استفاده نمی‌شود.

وی در خصوص منابع تأمین آب شرب استان، گفت: باتوجه‌به اینکه در حال حاضر در استان لرستان تعداد ۳۳ شهر و هزار و ۶۰۰ روستا با تعداد ۶۱۰ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آبفا استان هستند که این تعداد شهر و روستا توسط همکاران به‌صورت شبانه‌روزی رصد و پایش و خدمات متنوعی در بخش شهری و روستایی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، تصریح کرد: در حال حاضر منابع تأمین آب در استان بیش از ۸۰۰ منبع تأمین شامل چاه، چشمه، سراب و قنات داریم که باتوجه‌به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ که بر اساس آمار سازمان هواشناسی تا پایان دی‌ماه میزان بارندگی‌ها به نسبت بلندمدت ۸۳ درصد کاهش بارش داشته که همین موضوع ما را مصمم کرده است تا تصمیمات و برنامه‌ریزی مناسب برای شرایط پیش رو اتخاذ کنیم.

اکبریان، افزود: یکی از چالش‌های پیشروی ما در استان این است که در حال حاضر از هیچیک از سدهای فعال موجود در استان برای آب شرب استفاده نمی‌شود و این موضوع باعث شده که ما برای مواجهه با شرایط خشکسالی از سایر ظرفیت‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.

کد خبر 5995705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha