۲۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۱

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری:

گرایش نوجوانان به گروه‌های موسیقی خارجی نگران‌کننده است

گرایش نوجوانان به گروه‌های موسیقی خارجی نگران‌کننده است

شهرکرد-معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: چه بلایی بر سر فرهنگ و هنر ایرانی آمده است که دانش‌آموزان ما ترجیح می‌دهند موسیقی غیرایرانی انتخاب کنند.

سرهنگ مرتضی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه شاهد این موضوع هستیم که کودکان و نوجوانان به سمت گروه‌های موسیقی بیگانه گرایش پیدا کرده‌اند و این ضعف بزرگی است که با آن مواجهیم.

وی تصریح کرد: چه بلایی بر سر فرهنگ و هنر ایرانی آمده است که دانش‌آموزان ما ترجیح می‌دهند موسیقی غیرایرانی انتخاب کنند، متأسفانه می‌بینیم که مخاطب‌شناسی در بین بیگانگان که ربطی هم با فرهنگ و مذهب ما ندارند موفق بوده و همین امر سبب شده که نوجوان ایرانی به این سمت برود.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در ایران ظرفیت و توانمندی خوبی در زمینه تولیدات وجود دارد عنوان داشت: ما در سال‌های گذشته شاهد تولیدات فاخری در کشور بودیم که همه اقشار را به خود جذب کردند و باز هم باید از این دست محتواها تولید شود.

وی بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و هنرمندان برای رفع چنین مشکلاتی تاکید کرد و افزود: هنرمندان ایرانی باید پای کار بیایند و با تولید محتواهای فاخر متناسب با نیاز روحی و روانی دانش‌آموزان، سعی در جذب آن‌ها نمایند تا به سمت تولیدات نامانوس بیگانه نروند.

عسگری یادآور شد: در این استان رسوم غلطی شکل گرفته و یا در حال شکل‌گیری است که به‌عنوان آسیب جدی مطرح هستند و از آن جمله می‌توان به تیراندازی در مراسم‌های جشن و عزا اشاره کرد که متأسفانه باعث بروز اتفاقات ناگواری هم می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری برگزاری مراسم‌های آن‌چنانی در عزاداری‌ها را از دیگر معضلات در این استان دانست و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم بدعت‌های نادرست جای رسم و رسومات اصیل ما را گرفته و فرهنگ اصیل ما را به تاراج ببرد.

وی یادآور شد: باید با مشارکت رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت ریش‌سفیدان و بزرگان سعی در رفع چنین مشکلاتی شود.

کد خبر 5995801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha