۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵

سرهنگ افشاری خبر داد؛

کشف ۱۰۰ میلیارد ریال خشکبار قاچاق

کشف ۱۰۰ میلیارد ریال خشکبار قاچاق

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف ۱۰۰ میلیارد ریال خشکبار قاچاق از گلخانه‌ای در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی افشاری گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و از طریق مأموران پلیس امنیت اقتصادی چهارمحال بختیاری مطلع شدند که راننده یک دستگاه کامیونت اقدام به بارگیری خشکبار قاچاق از استان چهارمحال بختیاری و به مقصد تهران کرده است. در همین راستا نیز بررسی موضوع در دستورکار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضائی و اخذ مجوزهای لازم، اظهار کرد: مأموران پس از انجام هماهنگی‌های قضائی به محورهای مواصلاتی تهران عزیمت کرده و پس از تعقیب و مراقبت در نهایت موفق شدند خودروی تحت تعقیب را در محور ساوه – تهران شناسایی و پس از مدتی مراقبت‌های ویژه پلیسی، آن را متوقف کنند.

افشاری با اشاره به انجام بازرسی از داخل خودرو گفت: مأموران در جریان بررسی از داخل خودرو چندین کیسه بادام درختی و بادام هندی فاقد مجوزهای قانونی را کشف ضبط کردند. همچنین مأموران در پی‌جویی‌های انتظامی محل تخلیه کالای قاچاق را در روستای نجم آباد در کهریزک نیز شناسایی کرده و به این محل اعزام شدند که در جریان آن بیش از ۲۲ تن خشکبار قاچاق را از یک چهار دیواری گلخانه کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در این عملیات ۹ تن بادام هندی، چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم بادام درختی، یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم مویز و هفت تن و ۸۷۵ کیلوگرم گردو که محصول کشورهای خارجی و فاقد مجوزهای قانونی بودند، کشف و ضبط کردند.

وی ارزش ریالی خشکبار کشف شده را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه دو متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که برای آنان پرونده‌ای تشکیل شد. همچنین کالاهای مکشوفه نیز به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران تحویل شده و متهمان نیز به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.

کد خبر 5996413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha