۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

با حضور وزیر کشور؛

بوستان «برکت» در مشهد مقدس افتتاح شد

بوستان «برکت» در مشهد مقدس افتتاح شد

مشهد- بوستان شهری «برکت» با ۲۳ و نیم هکتار مساحت در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) مشهد طی مراسمی با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از بوستان شهری «برکت» اظهار کرد: این بوستان در سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی و به سرعت در سال جاری تکمیل شد.

شهردار مشهد افزود: بوستان برکت در ۲ بخش احداث شده است که بخش اول آن به مساحت سه و نیم هکتار سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای احداث این بوستان در مجموع هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و دارای سه مسیر شامل ورودی شمالی از سمت بزرگراه امام علی (ع)، ورودی شرقی از سمت سید رضی ۵۸ و ورودی غربی از سمت انتهای دانشجو است.

قلندر شریف ادامه داد: حدود یک هکتار از مساحت این بوستان برای کشاورزی شهروندان اختصاص یافته و ۲۰۰ قطعه ۲۵ مترمربعی برای کشت توسط شهروندان در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، میزان کاشت چمن در این بوستان از حدود پنج هکتار به سه هکتار کاهش‌یافته و از گونه‌های گیاهی کم نهاده با نیاز آبی متوسط استفاده شده است.

وی افزود: احداث سه پارکینگ با مساحت ۱۳ هزار مترمربع و ظرفیت ۵۲۰ خودرو، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ زمین‌بازی کودکان، نمازخانه، زمین‌های ورزشی روباز بسکتبال، بدمینتون، فوتسال، والیبال و والیبال ساحلی از جمله امکانات این بوستان است.

قلندر شریف گفت: در این دوره پروژه‌های نیمه تمام زیادی در مشهد بهره برداری و همچنین عملیات اجرایی چندین پروژه آغاز شده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه در سایه همدلی بین استاندار و مسؤولان شهری پروژه‌های زیادی اجرایی می‌شود، ادامه داد: در این راستا انعقاد قراردادهایی با قرارگاه خاتم برای اجرای تصفیه خانه و اجرای خطوط انتقال آب در دست نهایی شدن است.

وی گفت: خطوط مترو مشهد نیز با سرعت در دست اجرا است و امیدواریم با دستور وزیر کشور برای افزایش اوراق مشارکت مترو مشهد این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

کد خبر 5998131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha