۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴

استاندار مرکزی مطرح کرد؛

لزوم استفاده از منابع مولدسازی ارگان‌ها برای تکمیل طرح‌های مرکزی

لزوم استفاده از منابع مولدسازی ارگان‌ها برای تکمیل طرح‌های مرکزی

اراک- استاندار مرکزی گفت: بهره گیری از منابع مولد سازی دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل طرح های عمرانی این استان ضروری است.

به‌گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه اظهار کرد: امکان وا گذاری بخشی از طرح‌ها در راستای تکمیل آنها به شهرداری‌ها وجود دارد اما می‌طلبد شیوه نامه اجرایی بند ب توسط دستگاه نظارتی استان بررسی و سپس مشخص شود که این اعتبار به حساب چه دستگاهی برای اجرای طرح واریز شود و بر اساس آن تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

استاندار مرکزی افزود: باوجود منابع محدود پروژه‌های تاریخی شاخصی در استان مرکزی به بهره برداری رسید و امید است در آتی نیز با برنامه ریزی صحیح بتوانیم طرح‌های عمرانی نیمه تمام دیگر در استان را به سرانجام برسانیم.

مخلص الائمه گفت: به طور حتم استفاده از منابع دیگری نظیر مولد سازی که مورد تاکید قانون است برای تکمیل طرح‌های عمرانی ضروری و تأثیر گذار است.

مخلص الائمه گفت: بودجه عمرانی سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام می‌شد که اطلاعات بر اساس داده‌های آن زمان بود اما بر اساس داده‌های جدید در سال ۱۴۰۱ نیز ۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی تملک دارایی سرمایه‌ای در استان تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: افزایش میزان اعتبار تخصیص پیدا کرده نشان می‌دهد که یک تحرک و شتابی را در بودجه‌های مولد استان شاهد هستیم و امیدواریم امسال این روند ادامه پیدا کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: طرح‌های بسیاری در کشور وجود دارد که نیازمند بازسازی است که به عنوان نمونه در بیمارستان ولیعصر (عج) حدود ۸۰ میلیارد تومان دوباره کاری وجود داشت که به جهت فرسودگی ناشی از طول مدت اجرا بوده است.

مخلص الائمه تاکید کرد: طرح‌های نیازمند بازسازی، به دلیل محدودیت منابع باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند و به دستگاه‌های تخصصی که قابلیت فنی دارند واگذار شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: رعایت مباحث ایمنی در اجرای طرح‌های ضروری است و دستگاه‌های ناظر فنی ملزم به رعایت و مدیریت فنی درطرحها هستند.

کد خبر 5999345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha