۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی:

زکات در استان مرکزی ۶۸ درصد رشد داشته است

زکات در استان مرکزی ۶۸ درصد رشد داشته است

ساوه- مدیر کل کمیته امداد مرکزی گفت: زکات با رشد ۶۸ درصدی به ۸۳۰ میلیارد ریال در استان مرکزی رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مؤمنی پیش از ظهر دوشنبه در همایش طلایه داران عرصه زکات شهرستان ساوه با اشاره به طرح شجره طیبه اظهار کرد: این طرح از جمله برنامه‌های مهم کمیته امداد برای امور معیشتی فقرا و نیازمندان بوده و تاکنون در شهرستان ساوه ۶ هزار درخت در قالب طرح شجره و ثمره طیبه پلاک کوبی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی افزود: خوشبختانه در طرح شجره طیبه شهرستان ساوه در بین شهرهای استان رتبه اول را دارد.

مؤمنی گفت: علی رغم توطئه‌های دشمنان مبنی بر بدبین کردن مردم علیه نظام در سال جاری ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی کمک خیرین و نیکوکاران به مددجویان کمیته امداد این استان بوده است.

وی با اشاره به جمع آوری زکات در سال جاری در استان مرکزی گفت: در سال جاری کمک‌های حوزه زکات با ۶۸ درصد رشد به ۸۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: میزان زکات جمع آوری شده نقدی و غیر نقدی استان در ۱۰ ماه سال جاری در زمینه‌های عام المنفعه همچون ساخت حسینیه، مسجد، خانه‌های عالم روستایی، مسکن مددجویان، ازدواج و تحصیل صرف شده است.

مؤمنی افزود: در استان مرکزی ۸۰۵ روستا شرایط پرداخت زکات را دارند اعضا و عوامل شورای زکات به ۷۹۳ مورد از این آبادی‌ها برای تبیین این فریضه حضور پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مناطق شهری ۱۷۰ نفر و در سایر مناطق نیز ۷۵۰ نفر به صورت افتخاری مشغول جمع آوری زکات هستند و سهم ساوه ۱۲۰ نفر است.

ائمه جمعه در انتخاب اصلح تلاش کنند

امام جمعه ساوه نیز گفت: زکات یک فرضیه مهم و یکی از پایه‌های دین اسلام است به طوری که زکات و نماز در قرآن در کنار هم ذکر شدند.

حجت الاسلام جعفر رحیمی با اشاره بر تلاش ائمه جمعه برای مشارکت در انتخابات گفت: هیچکس اجازه جانب داری در انتخابات را ندارد تلاش همه باید افزایش مشارکت در انتخابات اسفندماه باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود ائمه جمعه در راستای تشریح ویژگی‌های انتخاب اصلاح تلاش کنند.

کد خبر 6001514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha