۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد؛

ضرورت برنامه ریزی دقیق برای تأمین منابع آبی سال آینده کرج

ضرورت برنامه ریزی دقیق برای تأمین منابع آبی سال آینده کرج

کرج- عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی‌ها با کمبود جدی آب مواجه خواهیم شد، گفت: تامین منابع آبی جدید و مطابق وضعیت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی اعتصامی صبح سه شنبه در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه نقشه‌ها و الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد که به شدت دچار کاهش بارندگی هستیم، گفت: امسال با کاهش بارندگی وضعیت بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار پایین بوده و این نشان می‌دهد که با کمبود جدی آب مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به طرح و بررسی نامه شهرداری در خصوص مجوز استفاده از ردیف تباصر بودجه سال ۱۴۰۲ پروژه مطالعه در راستای بهسازی قنوات، آب انبارهای شهر کرج جهت بهره برداری در شرایط بحرانی بیان کرد: حتی اگر در دو ماه پایانی روزهای پربارشی داشته باشیم اما به دلیل عدم برنامه ریزی با مساله کمبود جدی آب روبرو هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان البرز در راستای مدیریت بحران آب و پشتیبانی آب شرب شهری درخواست مجوز حفر ۲۳ حلقه چاه آب از ابنیه را داشته تا در مدار بهره برداری قرار بگیرد، در این راستا ما به ازای ظرفیت پساب برای تصفیه خانه لوکال تخصیص داده شود. تأمین منابع آبی جدید و مطابق وضعیت در دستور کار قرار گیرد.

اعتصامی تصریح کرد: در این راستا مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر نیز در خصوص بهسازی منابع آب انبارها طرحی را بررسی و پژوهش کرده است. امسال ۶ حلقه چاه برای کمک به پشتیبانی آب شرب تخصیص یافت که فضای سبز آسیب دید و عملکرد مدیریت شهری مورد نقد واقع شد. تنها راه گذر از این شرایط بحرانی استفاده بهینه و صرفه‌جویی در منابع آب است که امیدواریم هموطنان در عمل به این اصل توجه جدی داشته باشند.

کد خبر 6002318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha