۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷

اتمام مطالعه پیش بالینی واکسن دوگانه موسسه رازی

اتمام مطالعه پیش بالینی واکسن دوگانه موسسه رازی

کرج- عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: مطالعه پیش‌بالینی واکسن دوگانه کووید -۱۹ و آنفلوانزا در موسسه رازی همگام با شرکت‌های بزرگ واکسن سازی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا بنی هاشمی با اشاره به شیوع میکروارگانیسم‌های عامل بیماری‌های عفونی در فصل سرما گفت: این بیماری‌ها به سه دسته کووید -۱۹، آنفلوانزا و RSV تقسیم می‌شوند که تشخیص صحیح این بیماری‌ها با توجه به مشابهت علائم و قرار گیری در سایه یکدیگر موضوع بسیار مهمی است.

وی مطرح کرد: با توجه به تأثیرگذاری این ویروس‌ها بر سلامت مردم و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری‌ها، تولید واکسن‌های دوگانه و سه‌گانه که قابلیت پوشش این سه بیماری را دارا باشند، به عنوان یک مساله بسیار اهمیت‌زا مطرح شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خاطرنشان کرد: مؤسسه رازی به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی تحتانی و فوقانی، تولید واکسن‌های دوگانه و سه‌گانه را در دستور کار خود قرار داده و نتایج طرح تحقیقاتی واکسن دوگانه کووید -۱۹ و آنفلوانزا که از سال گذشته آغاز شده نیز بسیار مطلوب بوده است.

بنی هاشمی اظهار کرد: ساخت واکسن دوگانه با همکاری یک شرکت خارجی صورت گرفته و بر این اساس، واکسن‌های دوگانه کووید -۱۹، آنفلوانزا و سه‌گانه با افزودن RSV، می‌توانند به طور قابل توجهی مشکلات و بیماری‌های تنفسی را کاهش دهند و از ابتلاء و مرگ و میر در این حوزه به صورت محسوس جلوگیری کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: نتایج اولیه واکسن داخل بینی و تزریقی دوگانه کووید و آنفلوانزا در آینده نزدیک منتشر خواهد شد و تحقیقات پیش‌بالینی این واکسن در مؤسسه رازی با موفقیت به پایان رسیده و تحقیق در زمینه واکسن‌های سه‌گانه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با موفقیت واکسن داخل بینی رازی کووپارس با ادجوانت نانو امولیسیون، طراحی واکسن‌های دوگانه و سه‌گانه به صورت داخل بینی و تزریقی امکان پذیر شده است و به زودی شاهد خبرهای مثبتی در زمینه تولید واکسن‌های چندگانه از مؤسسه رازی خواهیم بود.

کد خبر 6002825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha