۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۳

سوناک: حوثی‌ها بیش از ۱۲ حمله در دریای سرخ انجام دادند

سوناک: حوثی‌ها بیش از ۱۲ حمله در دریای سرخ انجام دادند

نخست وزیر انگلیس امروز در سخنانی اعلام کرد: خواستار برقراری آتش‌بس در غزه برای آزادی زندانیان (اسیران صهیونیست نزد حماس) هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه در سخنانی ادعا کرد: در حملاتی که ما علیه حوثی ها (ارتش ملی یمن) انجام دادیم، هیچ غیرنظامی کشته نشده است!

نخست وزیر انگلیس مدعی شد: مشکل با مردم یمن نیست؛ بلکه حملات ما علیه حوثی ها (ارتش ملی یمن) با هدف تأمین امنیت کشتی‌رانی در دریای سرخ است. ما خواهان تشدید تنش نیستیم و از حوثی ها می‌خواهیم که حملات خود را در دریای سرخ متوقف کرده و امنیت کشتیرانی را تضمین کنند.

«ریشی سوناک» ادعا کرد: فردا پارلمان درباره رویکرد دولت در قبال دریای سرخ بحثی جامعی خواهد داشت. ده‌ها موشک پرتاب شده از یمن را رهگیری کردیم و حوثی ها بیش از ۱۲ حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ انجام دادند… ما با متحدان آمریکایی خود و اتحادیه اروپا برای مقابله با نفوذ ایران همکاری می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما بار دیگر درخواست خود را برای برقراری آتش بس بشردوستانه در غزه به منظور رساندن کمک به این باریکه و آزادی گروگان‌ها (اسیران صهیونیست نزد حماس) مطرح می‌کنیم. راه حل دو دولتی تنها راه برای فلسطین و اسرائیل است تا کنار هم در امنیت زندگی کنند! ما خواستار آتش بس بشردوستانه برای آزادی زندانیان هستیم. نمی‌خواهیم درگیری در غزه حتی یک دقیقه دیگر هم ادامه یابد!

کد خبر 6002996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      اشتباه بزرگی است..اگر حماس بدون آتش بس کامل و نهایی... صلح را بپذیرد..چون بعد از آزادی اسرا..اسراییل مانعی برای شخم زدن غزه نخواهد داشت.
    • بینام IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      زنده باد یمن کار ی بکنه یمن که آمریکا بگوید غلط کردم با اسرائیل وانگلیس یمن عزیز بزن کشتی که اشک آمریکا و انگلیس در بیاد آمریکا احمق اون گنبد لاک پشت شخم میزنیم در اسرائیل گمشو جمع کن برو از اسرائیل تا کار دست خود ندادی
    • US ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      به این هندی عنتر کاسه داغتر از اش بگو برای ازادی زندانیهای فلسطین چه کاری کردید؟ مرده شور ترو ببره با ان جزیره مزخرف انگلیس