۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹

والودین: اوکراین سربازانش را در آسمان کشت

والودین: اوکراین سربازانش را در آسمان کشت

پس از اعلام سقوط هواپیمای ترابری نظامی حامل ۶۵ اسیر اوکراینی، رییس دومای روسیه امروز تصریح کرد که کی‌یف سربازانش را در حالی کشت که مادر و فرزندان‌شان منتظر آن‌ها بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، در پی اعلام سقوط هواپیمای ترابری نظامی حامل ۷۴ نفر از جمله ۶۵ اسیر اوکراینی، «ویچسلاو والودین» رییس دومای روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای کی‌ یف را متهم به سرنگونی این هواپیما در منطقه بلگورود کرد.

رییس دومای روسیه در این ارتباط گفت: سربازانشان را در آسمان کشتند. سربازانشان را در آسمان در حالی کشتند، که مادر و فرزندانشان منتظر آن‌ ها بودند.

«ویچسلاو والودین» در جمع نمایندگان روسیه گفت: خلبانان ما را حین ماموریت بشردوستانه با موشک آمریکایی و آلمانی کشتند.

ساعاتی پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ترابری ارتش این کشور (ایلوشن -۷۶) در منطقه بلگورد در غرب روسیه سقوط کرد.

این هواپیما حامل ۶۵ اسیر ارتش اوکراین بود که در چارچوب تبادل اسیران، در حال انتقال آنها به مکان ویژه تبادل اُسرا بود. در این هواپیما ۶ خدمه و ۳ نفر دیگر نیز حضور داشتند.

از سوی دیگر اسپوتنیک گزارش داد که رسانه‌های اوکراینی می‌گویند پدافند هوایی این کشور هواپیمای ایلوشن روسیه را سرنگون کردند؛ این دومین باری است که ارتش اوکراین اُسرای خود را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6003945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • موصف IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      1 0
      بهتراست۲کشور روسیه واکراین باهمدیگر صلح کنند،هردو نژاد اسلاو،هردو مسیحی ارتدکس وهردو روس زبان،واتیکان هم میتواند راوی وداور صلح باشد.