۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۳

به مناسبت دهه مبارک فجر انجام می‌شود؛

برگزاری محفل بزرگ قرآنی در بقعه قیدار نبی (ع) خدابنده

برگزاری محفل بزرگ قرآنی در بقعه قیدار نبی (ع) خدابنده

زنجان- رییس اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده از برگزاری محفل بزرگ قرآنی در بقعه قیدار نبی (ع) این شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ذوالقدری با اشاره به اینکه در این محفل قرآنی که قرار است ۱۲ بهمن‌ماه برگزار شود، قاریان برتر کشوری نیز حضور خواهند داشت، گفت: در این محفل بزرگ از وجود قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی، از جمله استاد حامد شاکرنژاد، استاد مهدی غلام‌نژاد و استاد سید مهدی موسوی استفاده خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه این محفل بزرگ قرآنی با هدف ارتقای سطح قرآنی شهرستان و تشویق قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان به این فعالیت در این عرصه افتخارآمیز با همکاری هیأت قرآنی ولایت برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است، اظهار کرد: برای حضور پرشور همه مردم دو کمک هزینه سفر مشهد مقدس و هشت هدیه نقدی نیز از محل درآمدهای موقوفات این شهرستان به نفرات برنده شده در قرعه‌کشی اهدا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به مراکز فعال دینی، فرهنگی و اجتماعی و جلب حضور و مشارکت فعالانه مردم در این اماکن مقدس، یکی از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه است که تلاش داریم با برنامه‌ریزی شایسته به این مهم دست یابیم.

به گفته ذوالقدری، در شهرستان خدابنده ۶۲ امامزاده و ۵۲۱ موقوفه وجود دارد که ۳۶۷ مورد از این موقوفات مسجد و ۴۵ مورد نیز حسینیه است. موقوفه قیدار نبی (ع) بزرگ‌ترین موقوفه استان در این شهرستان قرار دارد که وقف بقعه حضرت قیدار نبی (ع) شده و درآمد آن برای این بقعه و نیات خیر هزینه می‌شود.

کد خبر 6007594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha