۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۴

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛

پیش بینی تولید ۱۰۰۰ تن ماهی به شیوه پرواربندی در گیلان

پیش بینی تولید ۱۰۰۰ تن ماهی به شیوه پرواربندی در گیلان

رشت - مدیرکل شیلات گیلان از پیش بینی تولید ۱۰۰۰ تن ماهی به شیوه پرواربندی در آب بندان های استان خبر داد.

کوروش خلیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیلان در بخش تولیدات شیلاتی و آبزی پروری قابلیت‌های خوبی دارد که باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل شیلات گیلان از استحصال ۳۵۰ کیلو خاویار پرورشی در فاز نخست از تولید در شهرستان رودسر خبر داد و اضافه کرد: رودسر از ظرفیت‌های بالقوه تولید ماهیان خاویاری و سردآبی استان است.

خلیلی با اشاره به طرح پرواربندی ماهی در گیلان اضافه کرد: پرواربندی ماهی در نیمه دوم سال گام جدید شیلات گیلان در رونق تولیدات شیلاتی و آبزی پروری است.

وی با از اجرای موفق طرح پرواربندی ماهی در آب بندان های گیلان خبر داد و افزود: در این برنامه در محدوده ۴ تا ۵ ماهه، ماهی از وزن ۲۰۰ گرم به ۸۰۰ گرم تا یک کیلو پروار می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: هدف گذاری اصلی استفاده از فرصت اقتصادی در مدل کوتاه مدت و هزینه کمتر تولید و بهره مناسب از ظرفیت آب بندان ها و زمین‌های کشاورزی مستعد برای این کار است.

خلیلی با بیان اینکه برنامه شیلات در گام اول رسیدن به ۱۰۰۰ تن تولید در این مدل خواهد بود، گفت: با اجرای موفق پرواربندی در آذر تا اسفند سال گذشته با همکاری بخش خصوصی در شهرستان شفت، امسال در آب بندان های حوزه شهرستان انزلی و رضوانشهر و همچنین صومعه‌سرا شروع فعالیت این روش توسط بخش خصوصی کلید زده شده است.

کد خبر 6013658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha