۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۰۲

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

سیر تحولی دستگاه قضایی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دلفان

سیر تحولی دستگاه قضایی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دلفان

نورآباد - رییس دادگستری دلفان سیر تحولی دستگاه قضایی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان را تشریح کرد.

فریدون کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال ۱۳۵۳ اولین مجموعه دستگاه قضائی با یک شعبه دادگاه بخش مستقل در شهرستان دلفان با یک قاضی و دو کارمند در یک ساختمان استیجاری در خیابان اصلی شهر تشکیل و تا اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی تعداد کارمندان به چهار نفر رسید.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی به‌خاطر مسائل امنیتی دادگاه به منازل سازمانی وقت واقع در منطقه «سرخه بان» روبروی پل جهاد و بعد از آن به منطقه «الفت آباد» منتقل شد تا اینکه در سال ۱۳۷۲ اولین ساختمان دادگاه در محل دادسرای فعلی بالاتر از میدان امام خمینی رسماً افتتاح و در آن زمان از دادگاه بخش به دادگستری شهرستان دلفان ارتقا یافت.

رئیس دادگستری دلفان، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ دادگاه عمومی بخش «کاکاوند» با مرکزیت شهر «هفت‌چشمه» با احداث ساختمان مناسب افتتاح و به مجموعه قضائی شهرستان اضافه شد.

کوشکی، تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ ساختمان جدید دادگستری در ورودی شهر نورآباد احداث که طی آن عملاً مجموعه دادسرا و دادگستری از هم تفکیک شد.

وی بیان داشت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی در حال حاضر مجموعه دستگاه قضائی شهرستان در راستای گسترش دسترسی مردم به تشکیلات قضائی در دادسرا، دارای چهار شعبه دادیاری، یک شعبه اظهارنظر، دو شعبه بازپرسی، دو شعبه اجرای احکام کیفری، یک شعبه دادستانی، یک شعبه سرپرستی و واحدهای ستادی و در دادگستری (دادگاه‌های عمومی و انقلاب) دارای سه شعبه حقوقی، یک شعبه خانواده، سه شعبه کیفری دو، یک شعبه دادگاه انقلاب، یک شعبه اجرای احکام مدنی و واحدهای ستادی با افزایش و ارتقا کمی و کیفی و چندین برابری نسبت به قبل از انقلاب در حال ارائه خدمات قضائی به مردم شریف و شهیدپرور شهرستان دلفان هستند.

رئیس دادگستری دلفان، افزود: از دیگر خدمات دستگاه قضائی ایجاد شعب شوراهای حل اختلاف در سطح شهرستان دلفان با هفت شعبه حکمی، چهار شعبه صلحی شهری و ۱۶ شعبه صلحی روستایی و حدود ۲۵۰ نفر صلح یار تحت عنوان ستاد صبر شهرستان به همراه شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش و تشکیل دفتر خدمات قضائی درحال‌خدمت رسانی به مردم شریف این دیار، است.

کوشکی، گفت: همچنین سازمان‌های تابعه دادگستری شامل اداره ثبت‌اسناد و املاک و سازمان پزشکی قانونی نیز تشکیل شده که در حال ارائه خدمت به مردم عزیز هستند.

کد خبر 6015604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha