۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

وکیل آمریکایی:

حبسی طولانی در انتظار ترامپ است/پرونده مارئه‌لاگو را فراموش نکنید

حبسی طولانی در انتظار ترامپ است/پرونده مارئه‌لاگو را فراموش نکنید

به گفته یکی از وکلای وابسته به دموکرات‌ها، رییس جمهور سابق آمریکا ممکن است در محاکمه بعدی به چندین و چند سال زندان محکوم شود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مارک الیاس، وکیل آمریکایی وابسته به حزب دموکرات می‌گوید که پس از صدور حکم دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در محاکمه آتی مرتبط با پرونده سوءمدیریت اسناد محرمانه دولتی، ممکن است که او «مدت‌های طولانی به زندان بیفتد»!

ترامپ ژوئن پارسال در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر نگهداری غیرقانونی اسناد و اطلاعات محرمانه و حساس امنیت ملی آمریکا در اقامتگاهش در فلوریدای جنوبی موسوم به «مار-ئه-لاگو»، به ۳۷ فقره جرم متهم شد. این اطلاعات حاوی جزئیاتی درباره توانمندی‌های هسته‌ای آمریکا بود.

دادستان‌ها به رهبری جک اسمیت، مدعی شدند که ترامپ درخواست مقامات فدرال برای بازگرداندن اسناد را رد کرده اما ترامپ اتهامات را نپذیرفته است.

الیاس که حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳ در کمیته ملی دموکرات عضویت داشت، درباره این پرونده ترامپ گفت: مردم فراموش کرده‌اند که شواهد یافت‌شده در پرونده فلوریدا چقدر برای منافع آمریکا زیان‌بار است. رسماً درباره سرقت اسناد فوق محرمانه و طبقه‌بندی شده آمریکا به دست رییس جمهور سابق از دولت فدرال، بی‌توجهی و سرسری گرفتن و نشان دادن‌شان به مردم و نگهداری سرسری آنها حرف می‌زنیم!

وی با اشاره به اینکه شواهد پس از ارسال به دادگاه در بازه‌ای سه ماهه، از لحاظ سیاسی برای ترامپ ویران‌کننده خواهد بود، افزود: این شواهد او را در خطر جدی حبسی طولانی قرار می‌دهد.

این نخستین باری است که یک رییس جمهور سابق در آمریکا از سوی دولت فدرالی که روزگاری بر مسند آن بود، با اتهامات کیفری مواجه می‌شود. ترامپ آگوست ۲۰۲۳ نیز به اتهام تلاش برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، کیفرخواست جدیدی دریافت کرد.

ترامپ در حال حاضر نه‌تنها نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شود، بلکه در نظرسنجی با اختلاف قابل توجهی از بایدن پیشی گرفته است.

کد خبر 6016314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha