۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹

ستاد انتخاباتی هیلی درخواست تیم حفاظتی کرد!

ستاد انتخاباتی هیلی درخواست تیم حفاظتی کرد!

ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با اشاره به وقوع حوادث امنیتی اخیر، از سرویس مخفی این کشور درخواست تیم حفاظتی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ستاد انتخاباتی نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و تنها رقیب دونالد ترامپ در این حزب، از سرویس مخفی این کشور خواست تا برای هیلی تیم حفاظتی اختصاص دهد.

گرچه ستاد هیلی به طور دقیق یه هیچ تهدید مشخصی که به این درخواست منجر شده باشد، اشاره نکرده است اما سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، ۳۰ دسامبر و اول ژانویه هدف دو تهدید و اذیت و آزار تلفنی قرار گرفت.

در روزهای اخیر نیز، معترضان در اعتراض به حمایت هیلی از کمک نظامی بیشتر به اوکراین یا رد حمایت از نامزدی ترامپ، رویدادها و گردهمایی‌های انتخاباتی او را مختل یا در نزدیکی آنها تظاهرات برگزار کرده‌اند.

سرویس مخفی آمریکا اغلب برای نامزدهای برجسته ریاست جمهوری، چه در انتخابات عمومی و چه در رای‌گیری مقدماتی، تیم امنیتی اختصاص می‌دهد. براساس قوانین فدرال، چنین مجوزی با مشورت وزیر امنیت داخلی و کمیته مشورتی کنگره که از پنج عضو تشکیل شده است، صادر می‌شود. وزارت امنیت داخلی آمریکا هنوز به درخواست هیلی پاسخی نداده است.

مزاحمت و تهدید تلفنی به گزارش‌های کذب گفته می‌شود که پلیس دریافت می‌کند و هدف از این گزارش‌ها واکنش ضربتی و خطرناک نیروهای پلیس است. کارشناسان حقوقی معتقدند که این ابزار نوعی هراس‌افکنی و اذیت و آزار است که به طور فزاینده برای هدف قرار دادن شخصیت‌های برجسته از جمله مقامات دخیل در پرونده‌های کیفری و مدنی علیه ترامپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 6016241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha