ژاپن: چین دشمن فرضی رزمایش ما نبود

ژاپن: چین دشمن فرضی رزمایش ما نبود

سفارت چین در ژاپن می‌گوید که این کشور قرار دادن نام چین به عنوان دشمن فرضی در رزمایش دریایی مشترک با آمریکا را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک‌، سفارت چین در ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد که ژاپن به طرف چینی اطلاع داده است که گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر در نظر گرفتن چین به عنوان دشمن فرضی در طول رزمایش‌های نظامی آمریکا و ژاپن صحت ندارد.

روز یکشنبه، خبرگزاری کیودو گزارش داد که سناریوی رزمایش‌های نظامی آمریکا و ژاپن که از ۱ تا ۸ فوریه برگزار شد، آشکارا چین را به عنوان یک دشمن فرضی برای رزمایش در نظر گرفته بود.

سفارت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما بلافاصله نگرانی جدی خود را به طرف ژاپنی ابراز کردیم و همچنین موضع قاطع خود را روشن کردیم. طرف ژاپنی با بیان اینکه گزارش‌های مربوطه صحت ندارد، با شفافیت در این مورد توضیح داد.»

در این بیانیه آمده است، با این حال، برخی از نیروها در ژاپن دائماً در حال ایجاد حوادث مصنوعی بر سر موضوع تایوان، اغراق آمیز کردن تنش‌ها در تنگه تایوان و ایجاد بن بست هستند. سفارت افزود: چنین اقداماتی ناقض اصل چین واحد و چندین توافقنامه سیاسی چین و ژاپن است.

این مانورها که استرالیا نیز امسال برای اولین بار در آن شرکت می‌کند، شبیه‌سازی کامپیوتری یک وضعیت اضطراری در تایوان است که با هدف بهبود قابلیت همکاری بین واحدهای کشورهای شرکت کننده، تمرین عملیات سیستم فرماندهی و کنترل در یک سناریوی پویا و آزمایش سیستم‌های ارتباطی در مناطق مختلف جغرافیایی منطقه است.

کد خبر 6017420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha