۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

سرهنگ قاسم پور خبر داد؛

کشف ۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در تهران

کشف ۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در تهران

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف پنج دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در تهرانسر خبر داد و گفت: در این پرونده ۲ متهم دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی قاسم پور با اشاره به جزئیات این خبر، گفت: با شکایت چند تن از شهروندان و اعلام نماینده اداره برق منطقه تهرانسر در خصوص در خصوص صدای زیاد و مصرف بالای برق یک واحد آپارتمانی در یکی از محلات، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، ۲ ساکن این واحد آپارتمانی با استفاده از دستگاه‌های "ماینر" در حال استخراج ارز دیجیتالی هستند که با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و در نهایت در ۱۹ بهمن ماه این متهمان در حین استخراج ارز دیجیتالی، طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

سرهنگ قاسم پور، تصریح کرد: از مخفیگاه متهمان پنج دستگاه ماینر و متهمان به همراه تجهیزات مکشوفه به کلانتری منتقل شدند که طی بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شدند. در بررسی کارشناسان پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی، ارزش ریالی این دستگاه‌ها سه میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 6019722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha