۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد؛

کمک ۹۰ میلیارد ریالی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کردستان

کمک ۹۰ میلیارد ریالی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کردستان

سنندج_مدیرعامل ستاد دیه کشور از کمک ۹۰ میلیارد ریالی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، بعدازظهر دوشنبه در جلسه هیأت امنای ستاد دیه اظهار کرد:. ستاد دیه استان عملکرد مطلوبی نسبت به سنوات گذشته داشته که این مهم نشان دهنده تعامل گسترده این ستاد مردمی با خیرین و نیکوکاران کردستانی است.

وی اقدامات نمایندگی ستاد دیه استان را مؤثر خواند و افزود: کردستان از لحاظ شاخص‌های آماری بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: با کمک خیرین و همچنین مساعدت‌های نهاد ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان کشور، ستاد دیه کشور و استان و تسهیلات بانک‌های عامل، اعسار، گذشت شکات و غیره از ابتدای سال تاکنون ۲۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری کردستان به میزان بدهی تین تعداد پرداخت و عنوان کرد: بدهی این افراد بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: هم‌اکنون تعداد ۳۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان بسر می‌برند که بدهی این افراد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک‌های خیرین در جشن گلریزان سال جاری تعداد زیادی از این افراد نیز به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: علیرغم شرایط نامطلوب اقتصادی درصد آورده زندانیان جرایم غیر عمد استان بسیار مطلوب بوده و نشان دهنده پیگیری‌ها و تعامل خوب ریاست کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌ها، مدیر نمایندگی ستاد دیه، اعضا هیأت امنا و مددکاران زندان‌های استان است.

‌استفاده از ظرفیت خیرین برای آزادی زندانیان

علی شمس از تصویب کمک ۹۰ میلیارد ریالی ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد و افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در استان زمینه آزادی تعداد بیشتری زندانی در استان فراهم شود.

مجتبی محمدی مدیرکل زندان‌های استان و نایب رئیس ستاد دیه کردستان نیز اظهار کرد: مردم شریف و نیک‌اندیش کردستان در هر شرایطی برای کمک به هم نوع خود آماده و پای کار هستند و این موضوع نشان دهنده فرهنگ غنی مردم نجیب و نیکوکار استان است.

محمد خسروی، مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان نیز از حسن توجه ویژه مدیرعامل ستاد دیه کشور به زندانیان جرایم مالی و غیر عمد استان تقدیر کرد.
در پایان این جلسه، مدیرعامل ستاد دیه کشور از عملکرد اعضا هیأت مدیره ستاد دیه استان با اهدا لوح سپاس، تقدیر کرد.

کد خبر 6022362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha