۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹

امتناع کانادا از درخواست روسیه برای استرداد کهنه‌سربازِ نازی‌ها

امتناع کانادا از درخواست روسیه برای استرداد کهنه‌سربازِ نازی‌ها

روسیه اعلام کرد که یادداشتی از کانادا درباره مخالفت با درخواست استرداد «یاروسلاو هونکا» کهنه سرباز نازی‌ها دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه اعلام کرد که یادداشتی از وزارت خارجه کانادا درباره مخالفت با درخواست استرداد «یاروسلاو هونکا» کهنه سرباز نازی‌ها دریافت کرده است.

«اولگ ولگاستپانوف» سفیر روسیه در اتاوا با تأیید این خبر به اسپوتنیک گفت که کانادا از استرداد یاروسلاو هونکا همدست اوکراینیِ نازی‌ها به روسیه خودداری کرده است.

سفیر روسیه در اتاوا افزود که توضیحات کانادا درباره عدم وجود معاهده استرداد بین کانادا و روسیه، اقدامی غیرقابل دفاع برای امتناع از استرداد هونکا و بهانه‌ای آشکار با انگیزه سیاسی است.

ولگاستپانوف تأکید کرد: وزارت امور خارجه کانادا زمان بیشتری برای پاسخ به پرسش‌های مطرح شده روسیه درخواست کرده است. پرسش‌های روسیه این بود که آیا سازمان‌های مجری قانون در کانادا،

گذشته هونکا، مشارکت او در قتل‌عام و نسل‌کشی را بر اساس قوانین کانادا بررسی خواهند کرد. آیا مقامات کانادایی ماجرای وضعیت هونکا در کانادا و نحوه اخذ تابعیت کانادایی را مطرح خواهند کرد یا

خیر و اینکه آیا هونکا هنگام ورود به کانادا در فرم درخواست یادداشت کرده است که یکی از اعضای یگان وافن اس اس نازی‌ها (شاخه نظامی نازی‌ها) بوده است.

سفیر روسیه ادامه داد: در هر صورت، مسئله هونکا، این همدست نازی‌ها تمام نشده است و وزارت امور خارجه روسیه و این سفارت به جستجوی برای عدالت ادامه خواهند داد.

دفتر دادستانی کل روسیه در دسامبر به اسپوتنیک گفته بود که از کانادا درخواست کرده است تا هونکا را به خاطر نسل کشی علیه شهروندان دوره اتحاد جماهیر شوروی به روسیه مسترد گرداند تا با

اتهامات جنایی در این کشور روبرو شود.

این کهنه سرباز نازی‌ها در سپتامبر ۲۰۲۳ در پارلمان کانادا حضور یافته و با تشویق ایستاده و گسترده نمایندگان و حاضران در پارلمان روبرو شده بود.

کد خبر 6024202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha