۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴

اعتراض لیتوانی به درج مقام‌های این کشور به فهرست تحت تعقیب روسیه

اعتراض لیتوانی به درج مقام‌های این کشور به فهرست تحت تعقیب روسیه

وزارت خارجه لیتوانی به اضافه‌شدن برخی از مقامات این کشور به فهرست تحت تعقیب روسیه، اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه لیتوانی امروز چهارشنبه اعلام کرد به دلیل قرار گرفتن نام سیاستمداران این کشور در فهرست تحت تعقیب مسکو به کاردار روسیه اعتراض کرد.

روسیه اخیراً نام برخی از مقامات لیتوانی و استونی را به فهرست افراد تحت تعقیب اضافه کرده است.

دیروز سه‌شنبه مسکو نام کاجا کالاس، نخست وزیر استونی را بدون اشاره به اتهامات مطرح‌شده علیه وی، در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در بانک اطلاعاتی افراد تخت تعقیب وزارت کشور روسیه، نام کالاس که از سال ۲۰۲۱ نخست وزیر استونی است، تحت قانون کیفری در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته و به اتهامات او در این پرونده کیفری هیچ اشاره‌ای نشده است.

کالاس به‌تازگی گفته بود مادامی که روسیه به این درک نرسد که پیروزی در اوکراین امکان پذیر نیست، جنگ اوکراین ادامه خواهد یافت و در ادامه از متحدان غربی کی‌یف خواست تا همچنان به حمایت نظامی و مالی از اوکراین ادامه دهند.

هفته گذشته نیز وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دیپلمات های سه کشور حوزه بالتیک را برای ارائه توضیحاتی به این وزارت‌خانه احضار کرده است.

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه این احضارها به دلیل عدم پاسخ مناسب این کشورها به درخواست‌های مکرر طرف روس برای تضمین امنیت در برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری روسیه در شعب اخذ رای در سفارتخانه های روسیه بوده است مسکو از کاردارهای سه کشور خواست اقدامات لازم را برای تضمین امنیت در جریان رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری روسیه اتخاذ کنند.

پیش از این کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه را در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ مارس ۲۰۲۴ تعیین کرد.

«اِلا پامفیلوف»، رئیس این کمیسیون گفت که تصمیم در مورد فرمت سه روزه با رأی‌گیری اعضای کمیسیون به تصویب رسید. پیشتر شورای فدراسیون روسی اعلام کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

کد خبر 6024325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha