۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان خبرداد؛

وصول ۱۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان زنجان

وصول ۱۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان زنجان

زنجان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۱۰ ماهه سال‌جاری هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان زنجان وصول شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی اظهار کرد: کل حقوق دولتی وصول شده معادن استان در سال‌جاری ۱۴۷۶ میلیارد تومان است که بدون احتساب معدن انگوران بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان است.

وی در خصوص محل‌های هزینه کرد حقوق دولتی معادن، تصریح کرد: طبق قانون ۶۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به سازمان‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری در راستای انجام فعالیت‌های معدنی و اکتشافی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: ۱۵ درصد از سهم حقوق دولتی به استان جهت ایجاد زیرساخت‌های معدنی از قبیل ایجاد راه و … اختصاص می‌یابد و ۱۲ درصد به منابع طبیعی در راستای تعمیر و اصلاح تخریب اراضی ملی منابع طبیعی تعلق می‌گیرد.

گلشنی عنوان کرد: ۵ درصد از سهم باقیمانده به صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی جهت ارائه تسهیلات به فعالین معدن و ۳ درصد به نظام مهندسی معدن اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون مسئولیت وصول حقوق دولتی معادن با اداره‌کل صمت است و پس از واریز حقوق دولتی معادن به خزانه، پیگیری وصول و هزینه کرد آن براساس سهم قانونی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با نظر استاندار است.

کد خبر 6025409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha