وزارت خارجه قطر:

هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد/صراحتا با حمله به رفح مخالفیم

هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد/صراحتا با حمله به رفح مخالفیم

سخنگوی وزارت خارجه قطر با بیان اینکه مذاکرات برای دستیابی به توافق جدید برای مبادله اسرا با وجود چالش‌ها ادامه دارد، گفت که هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد و دوحه مخالف حمله به رفح است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت که با وجود تمام چالش‌ها مذاکرات برای دستیابی به توافق جدید مبادله اسرا همچنان ادامه دارد.

«ماجد الانصاری» در نشست خبری در دوحه همچنین افزود: یک هواپیمای قطری حامل ۲۰ تن کمک به غزه امروز وارد بندر العریش مصر شد. گروه جدیدی از فلسطینیان مجروح هم از نوار غزه وارد دوحه شدند.

وی ادامه داد: تلاش‌های میانجی‌گری قطر و ارتباطات بین همه طرف‌ها همچنان ادامه دارد. با وجود چالش‌هایی که ما با آن روبرو هستیم، مذاکرات بر سر یک توافق جدید برای مبادله اسرا با اولویت جانب بشردوستانه همچنان ادامه دارد.

الانصاری تصریح کرد: وخامت اوضاع انسانی و میزان ویرانی‌ها در نوار غزه بی‌سابقه است. ما با نگرانی شدید اوضاع برادران فلسطینی در شمال نوار غزه را پیگیری می‌کنیم. ما همیشه خواستار آن هستیم که کمک‌ها به تمام نقاط نوار غزه برسد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر خاطرنشان کرد: وضعیت رفح بسیار نگران کننده است و حدود یک و نیم میلیون نفر در آنجا هستند. ما به وضوح هرگونه حمله به رفح را رد می‌کنیم، هر چند هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

کد خبر 6032940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha