۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰

وزیر علوم در جشنواره رویش خبر داد؛

تخصیص ۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی

تخصیص ۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی

یزد- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تخصیص ۵ درصد بودجه هر دانشگاه به امور فرهنگی بر اساس برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی در حاشیه جشنواره رویش به میزبانی دانشگاه یزد با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره رویش و میزبانی شایسته استان یزد، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه، سازمان برنامه بودجه مکلف است که ۱۵ درصد اعتبار هر دانشگاه را به امور پژوهشی و ۵ درصد از آن را به امور فرهنگی اختصاص دهد از این رو خوشبین هستیم دانشگاه‌ها برای امور فرهنگی با مشکل مالی مواجه نباشند.

وی بیان کرد: ایران عزیز معدن استعدادها در عرصه‌های مختلف است و حضور در جشنواره رویش، احساس غرور دارد چرا که می‌بینیم دانشجویان کشور چقدر با استعداد و با انگیزه و اهل تلاش و کوشش هستند.

وی افزود: دانشگاه‌های مختلف در عرصه فرهنگی کارهای زیادی انجام دادند که در نمایشگاه رویش به نمایش گذاشته شده است و یکی از دستاوردهای نمایشگاه رویش برنامه داشتن برای آینده و سرلوحه قرار دادن فناوری فرهنگی در کارها و تلاش برای ایجاد بستر فرهنگ سازی و فرهنگ فناوری و نوآوری است تا دانشجویان در عرصه‌های مختلف مهارت بیاموزند که هم در زندگی فردی و هم اجتماعی کارایی دارد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه ایران سرمایه‌های اجتماعی فراوانی در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه فرهنگی دارد، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی در راه پویش و پالایش فرهنگی گام برداریم چرا که بزرگترین سرمایه هر کشور فرهنگ آن کشور است و فرهنگ شایسته، فکر شایسته و عمل شایسته را رقم می‌زند.

زلفی گل عنوان کرد: به دانشگاه‌ها علاوه بر مأموریت‌های علمی فناوری و نوآوری مأموریت‌های فرهنگی ویژه با استفاده از سه رکن اصلی شامل اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها داده شده است.

کد خبر 6034725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      لطفا وضعیت محل زندگی و پوشش این وزیر و معاونینش رسیدگی شود تا مشخص شود آیا واقعا به حرفی که در مورد بخش فرهنگی می زند اعتقاد دارد یا دروغی بیش نیست!
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      مصوبات هیات های امنا دانشگاه ها چیز دیگری می گوید