۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

لوکاشنکو: در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۵ شرکت می‌کنم

لوکاشنکو: در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۵ شرکت می‌کنم

رییس‌جمهور بلاروس ضمن تأکید بر تلاش کشورهای غربی برای ایجاد ناآرامی در این کشور از آمادگی خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده بلاروس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو»، رییس‌جمهور بلاروس امروز یکشنبه با اشاره به تلاش کشروهای غربی برای ایجاد ناآرامی در بلاروس اعلام کرد که سرنگونی دولت در بلاروس حتی با خشن‌ترین شیوه، کاری بسیار دشوار است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مینسک به اتحاد خود با مسکو ادامه خواهد داد افزود که اخیراً در گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه سناریوهای مقابله با غرب بررسی کرده است.

لوکاشنکو همچنین گفت روسیه و بلاروس به عنوان دو کشور مستقل قدرتمندتر از یک کشور هستند، مینسک از ایده ادغام این دو کشور حمایت نخواهد کرد.

رییس‌جمهور بلاروس در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سال ۲۰۲۵ شرکت خواهد کرد یا خیر گفت: به آنها (غربی‌ها) بگویید که خواهم بود.

وی درباره دلیل حضور خود در اننتخابات ریاست‌جمهوری آینده بلاروس گفت: هرچه محیط فعال تر باشد، آنها (غرب) سخت تر تلاش می کنند تا جامعه ما را تحریک کنند - این برای من بسیار مهم است، هیچ فرد مسئول، هیچ رییس جمهوری افرادی را که برای جنگ در کنار او بوده‌اند ترک نخواهد کرد.

به گفته لوکاشنکو «بنابراین هر چه غرب بیشتر به من، به شما و به جامعه بلاروس فشار بیاورد، من سریعتر به آن انتخابات خواهم رفت.پس نگران نباشید - ما آنچه را که بلاروس نیاز دارد انجام خواهیم داد.یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است. خیلی چیزها می توانند تغییر کنند. طبیعتاً من و همه ما جامعه نسبت به اینکه چه تغییراتی در جامعه ما رخ خواهد داد و در چه شرایطی به رأی گیری در یک سال آینده نزدیک خواهیم شد واکنش نشان خواهیم داد».

کد خبر 6036845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha