۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱

رییس ستاد انتخابات استان زنجان:

نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی زنجان در حال رصد است

نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی زنجان در حال رصد است

زنجان-رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: نحوه تبلیغات نامزدها در حوزه های انتخابیه این استان در حال رصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی روز دوشنبه در جلسه هیأت استانی بررسی تبلیغات انتخابات افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس، ۷۲ ساعت قبل از آغاز رأی گیری یعنی ساعت هشت روز سه شنبه هشتم اسفند و با مراجعه به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه خواهد بود و بعد از آن درخواستی ثبت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون جدید انتخابات و در چارچوب قانون شفافیت تأمین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی، سقف مشخصی برای هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای حوزه‌های انتخابیه مختلف تعیین و در سامانه مربوطه به صورت پیش فرض تعریف شده است و توسط مراجع ذیصلاح رصد می‌شود، گفت: تخلفات مربوطه حتی پس از پایان انتخابات قابل پیگیری است و مجازات‌هایی همچون محرومیت از نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز پیش بینی شده است.

رئیس هیات استانی بررسی تبلیغات زنجان با بیان اینکه ۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از تائید در هیأت‌های اجرایی و ۱۸ نامزد پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تاکنون انصراف داده اند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۸ نفر از حوزه انتخابیه زنجان – طارم، یک نفر ابهر - خرمدره – سلطانیه، یک نفر خدابنده و هفت نفر ماهنشان - ایجرود هستند.

وی با بیان اینکه تا امروز تعداد ۲۳۹ نامزد قرار است برای تصاحب پنج کرسی در استان زنجان با هم رقابت کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱۲ نفر ا آقایان و ۲۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان، در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان زنجان انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی خواهد بود.

کد خبر 6037853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha