۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱

استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با مهر:

منتظر واقعی در جامعه احساس مسوولیت می‌کند

منتظر واقعی در جامعه احساس مسوولیت می‌کند

قم- استاد حوزه و دانشگاه گفت: منتظر واقعی در جامعه احساس مسوولیت می‌کند، خود را در برابر خدا و ولی خدا و دشمن، مسوول می‌داند و مسوولیت مهم اجتماعی خود را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسئولیت اجتماعی منتظران گفت: بر اساس روایات متعدد برترین اعمال در عصر غیبت انتظار فرج است و انتظار فرج یعنی چشم به راه بودن برای آمدن یک فرد و تحقق یک آرزوی بزرگ.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای این امر مهم، آمادگی برای ظهور، صبر و استقامت، تجدید دائمی عهد و پیمان، ارتباط و پیوند قلبی و عملی عمیق و زمینه سازی برای ظهور لازم است.

وی با اشاره به روایتی امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران که می‌فرماید یا ایها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا فاتقوا الله لعلکم تفلحون گفت: اصبروا علی اداء الفرایض و صابروا عدوکم و رابطوا امامکم المنتظر، اصبروا یعنی بر انجام واجبات صبر کنید و صابروا یعنی در برابر دشمنتان پایداری و مقاومت کنید و رابطوا یعنی پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم سازید.

وی ادامه داد: معنای این حدیث این است منتظر واقعی در جامعه احساس مسؤولیت می‌کند، خود را در برابر خدا و ولی خدا و دشمن، مسؤول می‌داند و مسؤولیت مهم اجتماعی خود را انجام می‌دهد، بنابراین مهم‌ترین مسؤولیت اجتماعی منتظران پیوند قلبی با امام و مولایشان، نفرت و انزجار نسبت به دشمنان است.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه با اشاره به خصوصیات دولت کریمه گفت: در احادیث و دعاهای وارده از معصومین علیهم السلام از دولت امام زمان علیه السلام به عنوان دولت کریمه یاد شده است، این دولت و حکومت جهانی، علاوه بر صلح و عدالت، امنیت و رفاه جهانی، ویژگی‌های مخصوص به خود دارد از جمله در دعای افتتاح، دعایی که محمد بن عثمان عمری از امام زمان علیه السلام نقل کرده این چنین می‌فرماید: اللهم انا نرغب الیک فی دولت کریمه، تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله و تجلعنا فیها من الدعات الی طاعتک والقادت الی سبیلک و ترزقنا بها کرامت الدنیا والاخره

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مهم‌ترین خصوصیت دولت امام زمان علیه السلام کریمه بودن است و در این دولت، عزت برای اسلام و مسلمین، ذلت برای نفاق و منافقین و روزی با کرامت در دنیا و آخرت برای مردم است و در این دولت از خدا می‌خواهیم ما را دعوت کننده به دین خدا و طاعت الهی و رهبران راه الله قرار بدهد.

وی عنوان کرد: بهترین عبادت در عصر غیبت انتظار، اشتیاق و رغبت به حکومت عدل جهانی امام زمان علیه السلام است که در این دعا آمده است و دولت کریمه، دولتی عزیز و سربلند، نفوذ ناپذیر و دولتی که دعوت به خدا در آن صورت می‌گیرد و مردم از روزی با کرامت بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6038956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha