۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۰

معاون وزیر علوم خبر داد؛

برنامه وزارت علوم برای پذیرش از دوره لیسانس به دکتری

برنامه وزارت علوم برای پذیرش از دوره لیسانس به دکتری

معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: پذیرش از دوره لیسانس به دکتری در برنامه کاری این معاونت قرار داشته و در صورت تصویب برای دانشجویان استعداد درخشان و نخبگان اجرایی می شود.

قاسم عمو عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مدل پذیرش دانشجو از لیسانس به دکتری گفت: درراستای طرح تحول، مدل‌هایی هم در سطح دنیا وجود دارد که در آن پذیرش دانشجو از لیسانس به دکتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون درحال آماده کردن طرح این موضوع هستیم. دانشگاه‌ها درخواست خود را ارائه و سرفصل‌ها و برنامه‌های درسی خود را برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان و نخبگان از لیسانس به دکتری ارائه می‌دهند تا به تدریج این طرح عملیاتی شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: نمونه‌های کمی از این نحوه پذیرش وجود دارد که هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است و ما می‌خواهیم آن را به دانشجویان استعداد درخشان و نخبگان جامعیت دهیم.

وی درباره اینکه آیا پذیرش دانشجو از لیسانس به دکتری سال آینده اجرایی می‌شود یا خیر گفت: اگر در شورای برنامه ریزی و شورای گسترش آموزش عالی مصوب شود از سال آینده کلید می‌خورد ولی جز برنامه‌های ما است.

وی درباره مصوبه پذیرش دانشجوی استاد محور نیز گفت: ۲۰ درصد از پذیرش دانشجویان از طریق کنکور با مدلی که در آئین نامه آمده است توسط اساتید صورت می‌گیرد که به آن پذیرش استاد محور می‌گویند. این طرح برای همه دانشجویان اعم از دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان از طریق کنکور اعمال می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: هر استادی که طرح سامانه نان داشته باشد، طرح خود را مشخصاً می‌نویسد و طرح وی در دفترچه کنکور قرار گرفته و کد رشته محل می‌گیرد. اگر دانشجو در آن کد رشته محل پذیرش شده و نمره آزمون آورده باشد، معرفی و مصاحبه توسط استاد انجام می‌شود. استاد نمرات را به سازمان سنجش اعلام می‌کند و با جمع نمره آزمون یکی از افراد برای ادامه تحصیل به استاد معرفی می‌شود.

کد خبر 6045884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      12 5
      هر چقدر که تونستن تقلب کردن و به هم رساندن و هر چقدر که اساتید محترم بخاطر خوش تیپی تازه به دوران رسیده ها یامفت نمره دادن که تازه خوش بحالی یامفتی که تو شهرش بود و شد استعداد درخشان ، هنوزم هم میخوان یا مفت به کرکسها بال و پر بدین؟؟؟؟
      • Dr.Narges IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        6 15
        خانم یا آقای محترمی که این کامنت رو گذاشتی لطفا مودب باش و چیزی رو که علم و آگاهی کامل بهش نداری رو به همه تعمیم نده همه ی استعداد درخشان ها اونطور که شما میگی نبودن و نیستن و نخواهند بود و اگر هم به این مرتبه رسیدن قطعا تلاش و پشتکار خودشون و زحمات شبانه روزی و شب بیداری های خودمان بوده
      • Dr.Narges IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        8 10
        شما میخواستی هم زحمت بکش و به درجه ی استعداد درخشان نائل بشی چرا وقتی خودتون نتونستید به یه مرتبه ای برسید دیگرانی که با زحمت به اون مرتبه رسیدن رو تحقیر میکنید
      • Dr.Narges IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        7 9
        در ضمن کسی نمره ی مفت و مسلم نداشته به ما بده و اساتید هم عاشق چشم و ابروی ما نبودن که نمره ی بیخودی به ما بدن و هر چه بدست آوردیم از لطف خدا و زحمات خودمان بوده البته تلاش اساتیدمان نیز غیر قابل انکار است و من منکر زحمات اساتیدم نیز نیستم ما تلاش کردیم و اساتید هم نمره ی زحمات ما رو دادن
      • Dr.Narges IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        4 7
        لطفا قبل از هرگونه اظهار نظر و اظهار فضل بیجا یه مقدار حرف خودتان رو سبک و سنگین کنید بعد فوران فضل داشته باشید
      • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
        1 3
        عجببببب
      • مهندس IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
        1 2
        شما از اون دکترهایی هستی که فقط اسم دکتر رو داری ولی یه قرون کف جیبت نداری و یه حقوق بگیر ساده ای
    • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      7 0
      اقداماتی برای افزایش کیفیت آموزش عالی و تعیین نیاز به تعداد دانشجو در هر رشته و مقطع بسیار بسیار مهم تر از اینگونه طرح هاست . اینگونه طرحها حداکثر مشکل چند نخبه را حل می کند . بقیه ی جماعت دانشجو چه بکنند و چه راه حلی برای اشتغال اونها دارید ؟
    • As IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      7 0
      در وزارت علوم چه خبره؟ یواش یواش. این همه طرح های جدید گذاشتید، ببینید نتیجه اش چی میشه بعد برید سراغ طرح های بعدی.
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      4 1
      جمع کنید مسخره بازیتونو
    • زکی دیزجی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      1 1
      اگر برای همه باشد خوب است
    • سعید IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      11 0
      تا وقتی مصاحبه هست،،اعمال سلیقه هست،پارتی بازی هست و هزار گرفتاری دیگه هست... تنها راه درست،،فقط و فقط آزمون کتبی هست..اینجا هست که فرق و تفاوت باسواد و کم سواد،،،زحمت کشیده و مطالعه کرده با زحمت نکشیده و مطالعه نکرده،،معلوم میشه... اگر کسی واقعا جزو استعداددرخشان باشه و نخبه خب نباید از آزمون بترسه
    • فاطمه IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      1 0
      میکروبیولوژی رشته خوبیه
      • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
        1 0
        خوبه ولی بابد تا دکتری ادامه بدی
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      11 0
      این طرح راه را برای پارتی بازی هموار می کند و هرچی طرح استاد محور باشد لابی گری هم بیشتر می شود.
    • ناشناس IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      15 0
      یعنی چی؟ وزارت علوم مسخره ا‌ش را در آورده. یک عده پول دار از دوران ابتدایی به ضرب انواع کلاس ها تونستن برن مدارس سمپاد. بعد به لطف اساتید و آموزش خاص، رفتن صندلی های دانشگاه های سراسری را با امکانات خوب گرفتن.حالا اینا تا دکتری باید از این امکانات استفاده کنن،؟ پس بقیه چی؟ یکدفعه بگید قرون وسطی است
    • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      6 0
      آخه تاکجا اینهمه تبعیض اونهم به خاطر برخورداری از پول و سهمیه؟ هر روز طرح های احمقانه تر قبل میده این وزیر آموزش و پرورش. کلا دارید قشر متوسط و ضعیف را از آموزش و پیشرفت حذف میکنید
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      1 0
      بزرگوار دکتری چه فایده که بین ۵ سال و ده سال طول بکشه . دانشگاه آرادی درست کرده اید و پیش دفاعی که هی بچه ها رو میندازن و پول می گیرن. و طول دوره ی دکتری را به ۵ تا ۱۰ سال می رسونن . لطفا پیش دفاع رو حذف کنید . خود این آقایان اساتید چطوری دفاع کرده اند و دکتری گرفته اند ؟؟!!
    • Dr.Narges AE ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      7 0
      جناب مهندس شما فکر میکنید خودتان چطور هستید آیا فقط اسم مهندس را به همراه ندارید ؟! حالا خودتان مگر چند تا کارخانه دارید که فکر میکنید ثروتمند عالم هستید و دیگران همگی فقیر و بیچاره هستند ؟؟؟
    • مهتاب IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      0 0
      چه فایده ما متولدین دهه ۵۹ نسل سوخته هستیم هیچ چیز جز،سختی،و مرارت زندگی در جامعه دچار هرج و مرج نصیب ما نشد و عمرمون از،هر نظر به فنا ر۴ت