تلاش برای تحریم خرمای اسراییلی در ماه رمضان

تلاش برای تحریم خرمای اسراییلی در ماه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان و نسل کشی اسراییل در غزه، چندین سازمان مردم نهاد و گروهی از فعالان مدنی با راه اندازی کارزاری خواستار تحریم محصولات اسراییلی به کشورهای عربی و بازارهای جهانی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه ماه مبارک رمضان و به دنبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم بی دفاع غزه، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان مدنی حامی فلسطین در شبکه‌های اجتماعی با راه انداختن کارزار تحریم خرید کالاهای مصرفی رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان خواستار تحریم خرمای صادراتی این رژیم در بازارهای جهانی از جمله کشورهای عربی شدند.

در همین راستا، طی چند روز گذشته، چندین سازمان مردمی و انجمن مصرف کنندگان مواد خوراکی در جهان عرب با صدور اطلاعیه‌هایی از مصرف کنندگان درخواست کردند که با بررسی برچسب محصولات خرما در سوپرمارکت‌ها و در حمایت از مقاومت و مردم مظلوم غزه از خرید خرمای اسراییلی خودداری کنند.

در ادامه حمایت از آرمان فلسطین، مشابه سال‌های گذشته، گروه‌های حامی فلسطینی و جنبش تحریم با راه اندازی کارزار تحریم و نه به سرمایه گذاری در اراضی اشغالی (BDS) با هدف اعمال فشار اقتصادی بر شرکت‌های اسراییلی برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین از مصرف کنندگان در سرتاسر جهان درخواست می‌کنند که به تحریم «خرما»، میوه صادراتی ویژه اسراییل در آستانه ماه رمضان بپیوندند.

گفتنی است میوه خرما در ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و جنبش تحریم علیه اسراییل خرما را در رأس فهرست محصولات تحریمی این رژیم قرار می‌دهد.

در همین ارتباط، گروه‌های حامی فلسطینیان در لندن تلاش کرده که محصولات صادر شده از سرزمین‌های اشغالی در ماه رمضان به همت مسلمانان در انگلیس تحریم شود.

این گروه که دوستان الاقصی نام دارد، اعلام کرده مسلمانان برای جلوگیری از افطار روزه خود با طعم آپارتاید، برچسب میوه‌ها را با دقت ببینند و از مصرف خرماهای اسراییلی در ماه رمضان خودداری کنند.

کد خبر 6046390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha