۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اتمام حفاری در تصفیه خانه فاضلاب سورشجان

اتمام حفاری در تصفیه خانه فاضلاب سورشجان

شهرکرد-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اتمام حفاری گمانه‌ها در تصفیه خانه فاضلاب سورشجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام حفاری گمانه‌ها در تصفیه خانه فاضلاب سورشجان، اظهار کرد: هدف از انجام مطالعات ژئوتکنیک بر روی زمین محل احداث سازه‌های تصفیه خانه فاضلاب سورشجان دستیابی به اطلاعات و تهیه نمونه‌های مناسب برای آزمایش وضعیت فیزیکی زمین موردنظر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: در این پروژه پنج حلقه چاه مطالعاتی با عنوان گمانه ماشینی هرکدام به عمق بیش از بیست متر با دستگاه حفاری روتاری و جمعاً به عمق ۱۱۰ متر حفاری شد.

وی ادامه داد: گمانه‌ها به روش دورانی با دستگاه مغز گیری ممتد انجام شده تا شرایط لازم برای انجام تست‌های آزمایشگاهی و صحرایی مهیا شود همچنین در حین حفاری از خاک دست خورده و دست نخورده برای انجام آزمایشات مکانیک خاک و سنگ محل تصفیه‌خانه نمونه‌برداری می‌شود.

کریمی عنوان کرد: با انجام آزمون‌های آزمایشگاهی علاوه‌بر تعیین جنس، فشردگی و دیگر شرایط خاک تحلیل‌های ژئوتکنیکی از بررسی گسل تا احتمال پدیده روانگرایی و… نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب نیز در شهر سورشجان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه اعتبار انجام پروژه مطالعاتی تصفیه‌خانه فاضلاب سورشجان پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6047683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha