۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۰۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

استان بوشهر دارای غنای قرآنی است

استان بوشهر دارای غنای قرآنی است

بوشهر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر از دیرباز به واسطه افراد برجسته و شاخص دارای غنای قرآنی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ عصر چهارشنبه در گردهمایی قرآنیان بوشهر، بیان کرد: زحمت، تلاش و الفت پیشینیان در ارتباط با فعالیت در حوزه قرآن باید پررنگ جلوه داده می‌شد که این مؤلفه در روز ۱۶ اسفند همزمان با سالروز درگذشت آیت‌‎الله میرزا حسین معتقد اهرمی نامگذاری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر از دیرباز به واسطه افراد برجسته و شاخص دارای غنای قرآنی بوده و فعالیت‌های ارزشمندی را در حوزه گسترش علوم قرآنی به دیگر مناطق کشور انجام داده‌اند.

افروغ تاریخ انتصاب آیت‌الله صفایی بوشهر به نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر را یکی دیگر از دلایل نامگذاری روز قرآنی بوشهر در این تاریخ بیان کرد و افزود: آیت الله صفایی بوشهری احیای هویت قرآنی، مقاومتی و هویت اصیل بوشهر در طول قرن‌های مختلف را برای جهان بشریت را به معنای واقعی رساند.

وی اظهار کرد: امروز باید به مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین و غزه و استکبارستیزی قرآنی توجه کرد و باید این موضوع در مؤسسات، کانون‌ها، دارالقرآن، حسینیه‌ها و مساجد در محافل قرآنی تداوم یابد.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان ادامه داد: نگاه و اهمیت رأفت و مهربانی قرآنیان نسبت به بخش‌های مختلف همواره زبانزد بوده و این به واسطه انس و الفت به برترین کتاب آسمانی است.

استان بوشهر دارای غنای قرآنی است

افروغ گفت: مجموعه دولت سیزدهم و قطعاً اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام قدرت در خط و اهداف انقلاب اسلامی است و با افتخار در این راه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: حفاظت و نگهبانی از خط قرمزهایی که شهیدان برای آن جان دادند و بر عهد خود با آن سرمایه‌های معنوی پایبند خواهیم بود و این رسالتی است که بر عهده همگان قرار دارد.

افروغ اظهار امیدواری کرد: باید با هم‌افزایی و تعامل بتوانیم شأن و منزلت و جایگاه روز قرآنی بوشهر با راهبری روحانیون و اساتید قرآن احیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان از قرآنیان، قرآن‌آموزان و قرآن‌دوستان که در طول حیات خود در این سرزمین قرآن و مفاهیم آن را در زندگی سرلوحه کار قرار دادند قدردانی کرد.

کد خبر 6048335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha