۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱

معاون قضایی دادگستری استان مرکزی:

نمایندگان خانه ملت توجه به حقوق مردم را مورد توجه ویژه قرار دهند

نمایندگان خانه ملت توجه به حقوق مردم را مورد توجه ویژه قرار دهند

اراک- معاون قضایی دادگستری استان مرکزی گفت: نمایندگان خانه ملت توجه به حقوق مردم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسدی ظهر پنجشنبه در همایش جشن استقلال کانون وکلا با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اظهار کرد کرد: تصویب این قانون در برخی از حرفه‌ها اشتباه شده است چرا که این حوزه‌ها با حرفه و کار مردم سرو کار دارد و نباید قانونی وضع شود که حقوق مردم را تضییع کند.

وی افزود: وکلا باید دانش خود را به روز کنند و در کارگروه حقوق شرکت داشته باشند.


معاون قضائی دادگستری استان مرکزی ادامه داد: به عنوان نمونه سال گذشته حدود سه هزار نفر کارشناس وکالت در استان مرکزی افزوده شد در حالی که به این تعداد کارشناس در استان نیاز نیست اما بر اساس تکلیفی که به واسطه قانون وضع شده وجود دارد نمی‌توان مانع شد در صورتی که این امر می‌تواند چالش ایجاد کند و حق مردم را تضییع کند.

معاون قضائی دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: تعامل خوبی در استان مرکزی بین وکلا و دستگاه قضائی وجود دارد و می‌طلبد این تعامل افزایش پیدا کند.

اسدی بیان کرد: وکلا حق دخالت در هر پرونده‌ای را دارند و از نظر دادگستری وکلا امین مردم هستند، و در صورتی که وکیل مرتکب تخلف شود راه‌های برخورد با آنها وجود دارد.

وی بیان کرد: با بیان اینکه، ۲۸ کانون وکلا در کشور فعالیت دارند، به نوعی نسبی گرایی در وکالت حفظ شده است و باید با وحدت و انسجام این میراث کهنسال حفظ شود.

معاون قضائی دادگستری استان مرکزی افزود: یکی از دلایل مستقل بودن نهاد وکالت این است که زیر مجموعه قوه قضائیه آورده نشده است و در حقوق ملت به صراحت اشاره شده که به عنوان بخش ملت مورد توجه است.

اسدی تاکید کرد: وکالت حق و تکلیف ایجاد می‌کند به طوری که حق برای شهروندان و تکلیف به حاکمیت معطوف می‌شود بنابراین کانون وکلا باید مستقل باشد تا به صورت مستقل برای دفاع فعالیت کند.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در همایش جشن استقلال کانون وکلا با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: علی رغم تمام هجمه‌هایی که بیش از ۲۰۰ رسانه معاند علیه حضور مردم و مشارکت مردم راه انداختند نیز ملت ایران و ملت استان مرکزی در انتخابات گذشته حضور پرشوری از خود به نمایش گذاشتند که یک افتخار بزرگی است که جای تقدیر دارد.

نادرقلی ابراهیمی با تبریک سالروز استقلال کانون وکالت افزود: پاسداشت هفتاد و یکمین سالروز وکالت و به نوعی کانون مستقل وکالت نشان از جایگاه ویژه وکلا و جایگاه عدالت گستری و عدالت محوری و تاکید بر جایگاه احقاق عدالت دارد.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه اراک، خنداب و کمیجان در ارتباط با قانون تسهیل و ماده ۵ قانون تسهیل و موارد مرتبط با این قانون عنوان کرد: لازمه قانون گذاری نیز استفاده از خرد جمعی و مشورت است که بنده در تمام لوایح و طرح‌های مجلس از مشورت و خرد جمعی استفاده خواهم کرد و در قانون تسهیل که به نوعی جایگاه استقلال کانون وکلا مورد تشدید واقع شده است را در مجلس بررسی خواهیم کرد.

وی گفت: جایگاه وکلا بسیار رفیع است چراکه وظیفه وکلا دفاع از حقوق مردم و جلوگیری از تضییع حقوق مردم است، بنابراین اعتلای جایگاه کانون و کلاً، اعتلای عدالت گستری خواهد بود.

کد خبر 6049068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha