۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵

مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

۳۰۰۰ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در اردبیل فعال هستند

۳۰۰۰ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در اردبیل فعال هستند

اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نزدیک به سه هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان فعالیت می کنند.

مهدی فیضی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به گستردگی فعالیت های دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اظهار کرد: در سال جاری ۳۳ هزار و ۶۲۲ مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خامی دامی در اردبیل انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از ارجاع ۳۴۱ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و پلمب ۷۵ واحد عرضه در این مدت خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های دامپزشکی برخورد با عرضه کنندگان فراورده های خام دامی غیربهداشتی و متخلفین حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه است.

فیضی از آماده باش کامل دامپزشکی در ایام ماه رمضان و عید نوروز خبر داد و افزود: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده های خام دامی در ماه رمضان و عید نوروز اجرایی می شود.

وی گفت: در این طرح که همزمان با سراسر کشور از ۱۹ اسفند ماه سال جاری شروع شده و تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ ادامه می یابد دامپزشکی استان با ساماندهی ۱۴ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۲۸ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی فراورده های خام دامی در دو شیفت کاری صبح و عصر فعالیت می کند.

فیضی با تاکید بر اینکه بهداشت و سلامت عمومی جامعه در حوزه تامین مواد غذایی سالم و بهداشتی خط قرمز دامپزشکی است، تصریح کرد: به فرصت طلبان و سودجویان این حوزه هشدار می دهیم که همکاران ما در این راستا از هیچ تخلفی چشم پوشی نکرده و متخلفان بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از شهروندان خواست؛ یاریگر خادمین خود در اداره کل دامپزشکی استان باشند و به عنوان شهروند ناظر دامپزشکی هرگونه موارد مشکوک و تخلف در عرضه فراورده های خام دامی را گزارش کنند و مطمئن باشند به گزارش های واصله در اسرع وقت و تا حصول نتیجه رسیدگی می شود.

وی فیضی مجددا به شهروندان توصیه کرد؛ هنگام خرید گوشت قرمز به ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی توجه کرده و به تاریخ تولید، انقضاء و مشخصات لیبل های بسته بندی به ویژه کد بهداشتی محصول در هنگام خرید گوشت مرغ و آلایش خوراکی دام دقت کنند.

کد خبر 6049137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha