۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

بکارگیری۸۰۰۰ نیرو برای امنیت مسافران نوروزی در آذربایجان غربی

بکارگیری۸۰۰۰ نیرو برای امنیت مسافران نوروزی در آذربایجان غربی

ارومیه - فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز برای تامین امنیت مسافران ۸ هزار نفر در استان بکارگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رحیم جهانبخش ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر آذربایجان غربی با بیان اینکه درایام نوروز برای تأمین امنیت مسافران ۸ هزار نفر در استان بکارگیری می‌شود، اظهار کرد: فضای ورودی شهر و استان باید در آستانه ایام تعطیلات نوروزی بانشاط باشد.

وی ادامه داد: همچنین نمازخانه‌های بین راهی نیز مورد توجه قرار گرفته و ساماندهی لازم صورت گرفته تا در خدمت مهمانان و گردشگران قرار گیرند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح اخذ گواهینامه‌های دارای نمره منفی از امروز آغاز می‌شود بر اساس این طرح، دارندگان این گواهینامه‌ها در ایام تعطیلات حق رانندگی نخواهند داشت.

سرهنگ حجت مشتاق ادامه داد: لیست این افراد وجود دارد و بر اساس لیست به آنها پیامک فرستاده خواهد شد که حق رانندگی در ایام تعطیلات ندارند و در صورت رانندگی با آنان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین رانندگانی که در سال گذشته تخلف داشته‌اند در این لیست قرار دارند و حق رانندگی نخواهند داشت، ادامه داد: پلیس در ایام نوروز و تعطیلات با چهار دوربین در رینگ کمربندی ارومیه که بسیار حائز اهمیت است حضور خواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰ نفر فوتی درون شهری بود که هشت نفر آنها عابر پیاده و بالای ۵۰ درصد کشته‌ها مربوط به شهرستان ارومیه بود.

وی افزود: ۳۱۹ مصدوم نیز در ایام تعطیلات طرح نوروزی داشتیم که ۹ فقره از تصادفات فوتی در ایام نوروزی در رینک کمربندی ارومیه بوده است.

سرهنگ مشتاق نصب بنر، عایق سازی، شناسایی نقاط حادثه خیز، آشکارسازی معابر و رنگ آمیزی سرعت گیرها از جمله اقدامات مهمی برشمرد که در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی افزود: همچنین نصب تابلو علائم و آشکار سازی نقاط حادثه خیز نیز در دستور کار است.

وی به راه اندازی پویش «نه به تصادفات» اشاره کرد و گفت: ارگان‌های مختلف دراین خصوص وارد عمل شده و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

جلسه ستاد تسهیلات سفر آذربایجان غربی با حضور اعضای کمیته‌ها برگزار شد و حاضرین به ارائه نظرات، پیشنهادات و برنامه‌های خود پرداختند.

کد خبر 6050562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha