۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۸

استاندار همدان:

مساجد اولین پایگاه‌های فرهنگی هستند

مساجد اولین پایگاه‌های فرهنگی هستند

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه مساجد و نمازجمعه را اولین پایگاه‌های فرهنگی هستند، گفت: حُسن‌خُلق مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مهمترین عامل جذب نوجوانان و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست صمیمی با مدیر ستاد و مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: حُسن‌خُلق مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مهمترین عامل و کلیدواژه‌ی جذب نوجوانان و جوانان به سوی قرآن و معارف اسلامی است که باید تقویت و حفظ شود.

وی افزود: مساجد و نمازجمعه را اولین پایگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: باید جایگاه کانون‌های فرهنگی مساجد در مساجد به درستی درک شود و بهترین کار در تعلیم و تربیت دینی، آموزش عملی و رفتاری در برنامه‌های جانبی اوقات فراغت و اردوهای جمعی کانون‌های فرهنگی، هنری صورت گیرد.

استاندار همدان با اشاره به حمایت‌های مالی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ اعتبارات خاصی را برای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد پیش‌بینی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم با اشاره به حمایت‌های دولت مردمی سیزدهم از فعالیت‌های قرآنی گفت: متأسفانه مجموعه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دولت قبل مورد بی مهری قرار گرفته بودند و خیلی آسیب دیدند که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت مردمی با تمهیداتی که به کار گرفته شد اقدامات خوبی انجام شد.

مسعود ویژه با اشاره به حمایت‌های از حمایت‌های استاندار محترم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با حمایت‌های دکتر قاسمی فرزاد و دکتر اسماعیلی اقدامات خوبی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان انجام شده و برای سال آینده نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با قدردانی از پشتیانی های استاندار محترم و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: تا امروز ۶۲۹ کانون فرهنگی هنری ثبت شده داریم که نیمی از این تعداد فعال مستمر دارند و ۳۵ درصد نیمه فعال و مابقی راکدند.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی گفت: هر کانون فرهنگی هنری به صورت تشکیلاتی کار انجام داده موفقیت خوبی داشتند و ما هم توانستیم ارتباط بیشتر و بهتری با آنها بگیریم.

وی گفت: به لطف خدا دوره‌های توانمندسازی مدیران و ارکان را راه اندازی کردیم که مدیران جوان و تازه نفس در عرصه‌های مدیریتی قرار بگیرند که در این راستا دوره اول مقدماتی برگزار شد و جالب اینکه این اتفاق اولین باری بود که در سال‌های اخیر اتفاق افتاد و کانون‌های ما به سمت تخصصی محور حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عزیزی به تأسیس کانون‌های تخصصی خانم‌ها هم اشاره کرد و گفت: با نظر مثبت دولت سیزدهم به نقش آفرینی بانوان مجوز تأسیس ۳۰ کانون فرهنگی هنری خواهران به استان تعلق گرفت.

کد خبر 6054755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha