۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲

در سال جاری؛

۴.۵ تن سم بین کشاورزان استان یزد توزیع شد/ مشکل تامین کود نداریم

۴.۵ تن سم بین کشاورزان استان یزد توزیع شد/ مشکل تامین کود نداریم

یزد- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از توزیع حدود ۴.۵ تن سم بین کشاورزان استان یزد خبر داد.

محمدحسن زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سهمیه کود کل کشور در سال جاری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است، اظهار کرد: از این میزان، ۳۲ هزار و ۵۱۴ تن به استان یزد اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: از میزان، ۲۷ هزار و ۴۶۰ تن به استان تحویل داده شده و از این مقدار تحویل شده، ۲۱ هزار و ۶۴۰ تن توسط ۶۰ کارگزار استان به کشاورزان تحویل داده شده است.

زارعیان ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد علاوه بر تامین کود، مسئولیت تأمین و توزیع سم برای کشاورزان را نیز بر عهده دارد، در سال جاری ۴ هزار و ۴۱۷ کیلو سم در استان یزد توزیع شده است.

وی یادآور شد: استان یزد دارای سه کارخانه تولید کننده کود است که یکی از این واحدها بزرگترین تولیدکننده کود سوپرفسفات تریپل در کشور با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کود در سال است که موفق شده در سال جاری ۳۲ هزار تن کود را تولید و به چرخه توزیع کشور وارد کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی ادامه داد: در سال جاری حدود ۷ هزار تن انواع کود کشاورزی برای کشت پاییزه بین کشاورزان توزیع شده که این میزان رشد ۲۳ درصدی را به نسبت سال قبل نشان می دهد و هیچ کمبودی بابت تامین کود در استان نخواهیم داشت.

کد خبر 6056158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha