۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار شد؛

لزوم بهره گیری از ماه رمضان برای ترویج فرهنگ زکات

لزوم بهره گیری از ماه رمضان برای ترویج فرهنگ زکات

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار بهره گیری از فرصت ماه رمضان برای فرهنگسازی و ترویج زکات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای زکات استان، ضمن تبریک ایام اظهار کرد: از فرصت ماه مبارک رمضان برای فرهنگ‌سازی در رابطه با زکات همچون روزه و موضوعات تبلیغی دیگر باید استفاده کرد.

وی افزود: قطعاً زکات اهمیتی به اندازه نماز داشت که خدای بزرگ در کنار نماز آن هم در همه آیات آن را قرار داده پس توجه به یکی و بی‌توجهی به دیگری نوعی بی‌عدالتی است، همان طوری که ثقلین باید مورد توجه باشد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ما برای پررنگ شدن نماز باید علاوه بر اینکه روی نماز کار کنیم باید روی زکات کار کنیم و برعکس، هر کدام از اینها بازده و بازخوردش روی دیگری تأثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: وقتی فرهنگ شهید و شهادت و روحیه دینی قوی شود، از جان گذشتن را تقویت کنیم تا از مال گذشتن هم آسان‌تر شود، بخشی از زکات هم باید صرف تقویت تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود.

این مسؤول یادآور شد: کشاورزان ما که منبع اصلی پرداخت زکات هستند و همینطور دامداران ما گرفتاری‌های بسیار زیادی دارند، الفبای نیازمندی‌های کشاورزی و دامداری در روستاها لنگ است، در رابطه با بذر امسال بحران داشتیم.

وی بیان کرد: ما در بحث بذر و قیمت، علوفه و نهادهای دامی مشکل داریم، این شورای زکاتی که شکل گرفته تا به ثمر بنشیند باید مراحل قبلی به هم کمک کند، باید نقش ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: شورای زکات روستا مدیریت کند که نظارت شود چرای مجانی صورت بگیرد و به کشاورزان کمک شود، پس همان طوری که شورای زکات دریافت و توزیع زکات دارد باید برای پیش‌زمینه‌های اولیه زکات به‌صورت دستورالعملی اقدام کند، انصافاً برای کشاورزان و دامداران نمی‌صرفد و مشکل دارند، کار کار بسیار خوب است منتها مطالعات خوبی می‌خواهد، کار خوب باید خوب انجام بگیرد.

کد خبر 6056490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha