۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۵۴

در دیدار سرمایه‌گذاران چینی با معاون استاندار کردستان اعلام شد؛

آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین

آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین

سنندج_معاون هماهنگی اقتصادی استانداری کردستان به منظور اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی دراستان با هیاتی از سرمایه‌گذاران چینی دیدارکرد وگفت: کردستان برای توسعه روابط اقتصادی با چین آماده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرمایه گذارانی از استان «ژجیانگ» یکی از استان‌های ساحلی در شرق کشور چین در قالب شرکت «بین‌المللی ئادا» شامگاه شنبه برای سرمایه‌گذاری در استان کردستان در حوزه صنعت به منظور بررسی بیشتر شرایط و امکانات موجود در استان با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در محل سالن شهدای گمنام دیدار کردند.

بر این اساس و در این دیدار ضمن بیان زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان مذاکرات و صحبت‌های مقدماتی با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان بیان شد و مورد بحث و تبادل نظر هیأت چینی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در دیدار با این هیأت چینی به فرصت‌های سرمایه گذاری و استقبال سرمایه گذاران خارجی از آغاز فعالیت تجاری در استان برای گسترش روابط تجاری گریزی زد و گفت: بیشترین تسهیل‌گری‌ها را برای ورود سرمایه گذاران خارجی در کردستان انجام می‌دهیم و شرایط ویژه‌ای با توجه به ظرفیت‌های موجود فراهم می‌کنیم کما اینکه برای نهایی شدن آن می‌بایست تمامی جوانب را در نظر گرفت.

علی نوری با بیان اینکه مشوق سرمایه‌گذاران خارجی هستیم، ویژگی‌ها و مزایای قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را تشریح کرد.

وی ظرفیت‌های استان کردستان در بخش تجارت، معدن، صنعت، گردشگری، کشاورزی و تولید لوازم خانگی را بسیار بالا دانست و گفت: کردستان در مسیر توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان فراهم بوده و مسئولان نیز حمایت‌های جدی در این زمینه را انجام می‌دهند.

کد خبر 6056818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha