۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۴۷

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

«جانبازی در راه خدا» منزلتی ویژه است

«جانبازی در راه خدا» منزلتی ویژه است

دامغان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه «جانبازی در راه خدا» منزلتی ویژه است، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) نخستین جانباز اسلام بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه یکشنبه در مراسم یادبود شهادت سردار جانباز سرافراز «ابوالفضل لطیف‌زاده» به میزبانی مسجد تویه دروار دامغان با بیان اینکه «جانبازی در راه خدا» منزلتی ویژه است، گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) نخستین جانباز اسلام بودند.

وی افزود: فردی که سالیان سال دردها و سختی‌های به جا مانده از دوران هشت‌سال دفاع مقدس را تحمل می‌کند نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه سمنان با تشریح روایتی از امام موسی کاظم (ع) پیرامون اهمیت صبر و استقامت در راه خدا اظهار کرد: امام کاظم علیه السلام فرمود «هیچ شیعه‌ای نیست که دچار مصیبت و گرفتاری [مانند دردهای ناشی از جانبازی] در راه خدا شده باشد و اجر او به اندازه هزار شهید نباشد»

مطیعی با بیان اینکه جانبازان سرافراز اسلام، جوانی و سلامتی خود را در راه خدا تقدیم کرده و در این راه استقامت ورزیده‌اند افزود: امیرالمؤمنین (ع) در ادوار مختلف بارها و بارها در رکاب رسول خدا (ص) جانبازی کرد بگونه‌ای که در جریان جنگ احد، ده‌ها زخم عمیق بر بدن مبارک ایشان وارد آمد لذا آن حضرت اسوه و الگوی حقیقی جانبازی در راه خدا است.

در این مراسم از خانواده جانباز سرافراز لطیف زاده تقدیر شد.

کد خبر 6066224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha