۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

رییس پلیس فتای البرز:

فطریه را به موسسه‌های معتبر پرداخت کنید

فطریه را به موسسه‌های معتبر پرداخت کنید

کرج- رییس پلیس فتای استان البرز گفت: مردم برای پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر از کاربران خواست چنانچه قصد پرداخت فطریه و کفاره روزه خود در بستر فضای مجازی یا از طریق مؤسسه‌های خیریه را دارند نسبت به اصالت آنها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

وی افزود: در این شرایط سو استفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیرمجاز کنند. مردم برای پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام کنند.

سرهنگ جلیلیان با تاکید بر ضرورت خودداری از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات بیان کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌کنند.

وی یادآور شد: کاربران به ویژه در فضای مجازی چنانچه قصد کمک‌های انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند. کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کد خبر 6072322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha